DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 6. hétfő
F1

Sajtó: Sainz az Audi új kiszemeltje

Mick Schumacher helyett most már a Ferrari spanyolját emlegetik a 2026-ban beszálló Audi esélyesének. Carlos Sainz jelenlegi szerződése 2024 végéig szól.

Az Audi már most részesedéssel rendelkezik a Sauberből, 2026-ra pedig többségi tulajdonossá válik és gyári istállóként, saját motorral fog indulni a Formula-1-ben. Nyitott kérdés, milyen versenyzőpárossal. A 2023-ban utoljára Alfa Romeo néven futó istálló jelenlegi pilótája, Valtteri Bottas maradna egészen az Audi-éráig, de német nemzetisége miatt Mick Schumachert is sűrűn emlegették.

A svájci Blick spanyol pletykákra hivatkozva most egy új kiszemeltet hozott be: Carlos Sainzt, akinek Ferrari-szerződése a 2024-es szezonban érvényes még. Sainz megszerzését a Sauber vezérigazgatója, az Audi érkezését előkészítő Andreas Seidl forszírozza, aki a McLarennél volt Sainz csapatfőnöke. Az egyszeres futamgyőztes spanyol Ferrari-kontraktusa azt jelenti, hogy 2025-ban átmeneti évet teljesíthet a Saubernél – de az sem kizárható, hogy még egy évre marad Maranellóban a váltás előtt.



A lap még hozzáteszi: az Audi több száz fővel bővítené a csapatot záros határidőn belül. Jelenleg az AlphaTauri előtt a Sauber a legkisebb F1-es istálló, ezen változtatnának 2026-ig.

Az Audi még nem tárgyal versenyzőkkel

A legutóbbi – március eleji – hivatalos álláspont szerint az Audi egyelőre még nem tart ott, hogy versenyzőkérdésről beszéljen. Markus Duesmann igazgatótanácsi elnök külön kiemelte a sokat emlegetett Schumacher személyét.

„Jelenleg is számos döntéshozóval, versenyzővel és csapatfőnökkel állunk kapcsolatban, de egyelőre nincs semmilyen konkrét tárgyalás Mick Schumacher szerződtetését illetően. Nagyon-nagyon korai lenne még. Természetesen számunkra és anyacégünk felsővezetése számára is vonzó lehetőség egy német versenyző beültetése, ám ez nem követelmény, bármilyen származású és anyanyelvű pilóta előtt nyitva áll az ajtónk” – mondta el Duesmann.

Az Audi F1-es projektjéről éppen ma érkeztek hivatalos hírek: 260 szakember dolgozik a programon, a hibrid hajtáslánc prototípusát pedig már idén próbapadon tervezik tesztelni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: