Komoly az érdeklődés arra a két helyre, amelyre az FIA év elején megnyitotta a jelentkezést a potenciális új Formula-1-es alakulatok számára. A Cadillackel összefogó Andretti szándékai hónapok óta közismertek, a Panthera is újra mozgolódik, a Craig Pollock nevével fémjelzett félig női istálló érdeklődését pedig éppen a minap erősítette meg a korábbi BAR-csapatfőnök.
A negyedik érdeklődő, amelyről a híresztelések szóltak az elmúlt hetekben, a Formula-2-ben és Formula-3-ban szereplő Hitech. Az istállót annak idején Dmitrij Mazepin, az F1-ben egy szezont lehúzott Nyikita Mazepin apja alapította, ám a források szerint mostanra szakított a gárdával és Oliver Oakes csapatvezetővel, méghozzá még az Ukrajnában dúló háború kitörése előtt.
Mindenesetre a Hitech állítólag hosszú ideje szemez az F1-gyel, s a RacingNews365.com értesülései szerint valóban komolyan gondolják most a projektet – olyannyira, hogy a rendre jól értesült szaklap forrásai szerint már a szélcsatornás munkálatokat is megkezdték! Az egyelőre H26 név alatt futó projekt kapcsán egyelőre tavalyi és idei modellek – többek között töréstesztekkel és terhelésekkel kapcsolatos – adataival dolgoznak, hogy egyből rajtjra készenek legyenek, amikor esetlegesen megkapják a zöld jelzést az FIA-tól és amint várhatóan 2024-ben véglegesítik a 2026-ban érkező szabályrendszert.
Ám ami igazán érdekes a H26 kapcsán, az a szélcsatornás munka helyszíne: az RN365 ugyanis úgy tudja, hogy a Hitech a Mercedes korábbi silverstone-i létesítményét használja, amelyben jelenleg egyébként a Mercedes Applied Science haladó műszaki részlege is dolgozik. Később amúgy a H26 a tervek szerint egy 40 hektáros központban működhetne Bricesterben, amelyre állítólag az engedélyt már meg is kapták.
Viszont állítólag nem véletlen a mostani helyszín, a lap forrásai ugyanis úgy tudják, hogy a Hitech a Mercedesszel szeretne motorpartneri szerződést kötni – méghozzá olyan szorosat, hogy voltaképpen a B csapatukként érkezhetnének meg az F1-be! Ez nem feltétlenül meglepő azok után, hogy az eddig félig-meddig ezt a szerepet betöltő Aston Martin vezérével, Lawrence Stroll-lal lapunk információi szerint is elhidegült a viszonya Toto Wolffnak, ráadásul a „zöldek” idei erősebb szezonkezdete miatt sem biztos, hogy repesnek a Mercedesnél.
A RacingNews365.com arról is beszélt, hogy a projektet az F1-es és WEC-tapasztalattal is rendelkező korábbi Ferrari-teljesítménymérnök, Dave Greenwood vezeti, míg a technikai igazgatói posztot a Renault-nál, a Red Bullnál és a Caterhamnél is megforduló Mark Smith tölti be. A szintén egykor a Renault-nál és a Red Bullnál dolgozó Keith Barclay a főtervező, míg a több F1-es istállót is megjárt James Knapton a járműtechnológiáért felelős részleg első embere.
A lap hozzáteszi: állítólag a Hitech a szükséges anyagi hátteret is biztosította már, bár ennek a forrásai egyelőre ismeretlenek.