DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
F1

Ferrari: Óriási a potenciál a csomagunkban

Bahrein nem feltétlenül reprezentatív, az SF-23 pedig még a fejlesztés korai szakaszában jár. A dzsiddai pálya sokkal inkább fog kedvezni az autónak jelenlegi formájában, mondja a csapatfőnök.

A várakozásoktól elmaradó Bahreini Nagydíj után a Ferrari jobb teljesítményt vár Szaúd-Arábiában: egyrészt a motorerő frontján élre ugró csapatnak kedvezhetnek Dzsidda egyenesei, másrészt már a második versenyhétvégére fejlesztési csomag érkezik. Ehhez Frederic Vasseur csapatfőnök hozzáteszi: az SF-23-ban nagy a fejlődési potenciál – ezt éppen Szahír nehézségeire alapozza.

„Küzdöttünk kicsit az egyensúllyal a hétvége folyamán, ez pedig azt jelenti, hogy óriási potenciálunk van a fejlődésre, ha ezt az utat folytatjuk a csomaggal. Bahrein alapján nagy a terünk, hogy vezethetőség szempontjából javuljunk” – mondta Vasseur a Szaúd-Arábiai Nagydíjat megelőző sajtóértekezletén.



„A legfontosabb a jelenlegi helyzetre összpontosítani, és megpróbálni kihozni a legtöbbet abból, amivel ma rendelkezünk. Aztán jöhetnek a fejlesztések, a helyzet és a csomag versenyképességének javulása. Ne feledjük el, hogy Bahrein nem mindig reprezentatív, másodszor pedig az autó fejlesztésének korai szakaszában járunk. Három tesztnapot és egy versenyt teljesítettünk, egyetlen pályán. Ennél jobban meg kell értenünk az autót, hogy a legjobbat hozzuk ki a csomagból” – magyarázta, hogy az SF-23 kiismerése hosszú folyamat.

Jobban kedvez a csomagnak a dzsiddai pálya

Vasseur is megismétli, amiről már sokszor beszéltünk a szezonnyitó óta: a kevesebb lassú kanyart tartalmazó és finomabb szemcséjű aszfalttal borított szaúdi utcai pálya jobban kidomborítja majd a Ferrari erősségeit – bár hátráltató tényező is lesz Charles Leclerc 10 rajthelyes motorbüntetésével.

„Nem lehetünk elégedettek ezzel a helyzettel és előre akarunk lépni” – mondta a francia csapatfőnök, akinek a Laurent Mekies versenyigazgató távozásáról felreppent híresztelést is cáfolnia kellett. „Dzsidda karakterisztikája teljesen eltérő az előző helyszínhez, Bahreinhez képest tapadás, érdesség és vonalvezetés szempontjából, így egy egészen más történet lesz.”

„Kicsit jobban fog illeni a jelenleg rendelkezésre álló csomaghoz, és érkezik néhány fejlesztés is, ami remélhetőleg előrelépést jelent. Elemzést végeztünk arról, mi történt Bahreinben és hosszú listánk van arról, min kell javítanunk. Remélem, hogy már Dzsiddában megadjuk az első választ” – beszélt optimistán a nagydíjhétvége előtt Vasseur.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: