DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 30. csütörtök
F1

Nem pattog a Mercedes, nincs gond a W14-gyel

Toto Wolff megerősítette: sokkal jobb helyzetből kezdik ezt a szezont, mint a tavalyit, mert megszűnt az autó delfinezése, így jó alapokról építkezhetnek.

Egy éve ilyenkor már az első tesztnapon kiderült, hogy bajban lehet a Mercedes, mert a szívóhatást nem tudta lekezelni a W13-as, ami folyamatosan pattogott az úton. A W14-esnél nincs ilyen probléma, és Toto Wolff csapatvezető ezt meg is erősítette az első tesztnap félidejében adott interjújában:

f1-mercedes-russell-2023



„George elégedett volt az autóval ma reggel, úgy tűnik, hogy megfelelő az egyensúlya. Nem is pattog, ami jó hír, leszámítva az egyenes végén lévő nagy bukkanót. A kezdés jó, sok adatot gyűjtünk, fontos, hogy ezek egyezzenek a vártakkal a tavalyi év után. Produktív délelőttünk volt” – mondta Wolff a Formula.hu részvételével zajló beszélgetésen.

 

Nincs pattogás, örülnek a Mercedesnél

„Egy éve ilyenkor tudtuk, hogy bajban vagyunk, mert az autónk úgy pattogott, hogy nem lehetett normálisan vezetni. Ez most elég más, szerintem rendben van a tempónk, innentől lehet dolgozni, optimalizálni az autót, amit még nem tettünk meg. Nem pattog a W14, egyedül a 12-es, gyors kanyarban tapasztaltunk némi mozgást, de semmi olyat, ami megközelítené a tavalyit, és ezen a szinten nem befolyásolja a teljesítményt” – magyarázta a helyzetet Wolff.

f1-mercedes-russell-2023-test

A Mercedes kitartott a tavalyi koncepció mellett, és az első fél tesztnap biztató

Ugyanezt megkérdezték Fred Vasseurtől is, aki a Ferrarival kapcsolatban szinte ugyanezt a választ adta:

„Ugyanez van nálunk is, tavaly úgy pattogott az autó, mint egy kenguru, most talán egy kicsit lehet ezt érezni az egyes és a tizenkettes kanyar előtt, mert azok most jobban dobálnak, mint tavaly. De semi komoly.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: