A 2022-es szezon egyik legemlékezetesebb pillanatát szolgáltatta a Haas csapata, amikor a nedves körülmények között futott interlagosi időmérő edzésen Kevin Magnussen érte el a leggyorsabb köridőt, a 2016-ban debütáló amerikai istálló első pole-pozícióját megszerezve ezzel. Günther Steiner alakulata azonban ezt leszámítva is erős teljesítménnyel rukkolt elő az új szabályciklus első évében, az egyéves kihagyást követően visszatérő Kevin Magnussent ugyanis az idény első négy futamán háromszor is pontszerző helyen intette le a kockás zászló. az idény végén pedig sikerült megszerezniük a nyolcadik helyet a konstruktőri bajnokságban.
A tavalyi eredmények után a Haas tovább fejlődne 2023-ban, a gárda technikai igazgatója, Simone Resta a VF-23-as versenygép silverstone-i bejáratása során beszélt az istálló idei szezonra kitűzött céljairól. „A tavalyi pole-pozíció mindenkit hatalmas örömmel töltött el a csapatnál, mert az volt az első számunkra. A célunk, hogy az összes pályán és minden körülmények között a maximumot hozzuk ki mindkét versenyzőnkből. Nem tudom, ez milyen eredményekben fog megmutatkozni, de fantasztikus lenne egy dobogót vagy egy győzelmet elcsípni. Magasra kell tennünk a lécet, és majd kiderül, mit érhetünk el 2023-ban” – idézi a szakembert a MotorsportWeek.com.
A csapatok már kiismerték a delfinezést
A 2022-es aerodinamikai szabályrendszer egyik nem várt mellékhatása a delfinezés jelensége volt, amely többé-kevésbé minden istállót sújtott, Resta szerint azonban idén már sokkal jobb helyzetben vannak a csapatok, ami a delfinezéssel való leszámolást illeti. „A legnagyobb változást a padlólemezt érintő módosítások jelentik az idei szabályokban, amit a delfinezés megelőzésére hoztak. Azt hiszem, ez mindenkinek egy kisebb teljesítményvesztéssel fog járni, de tavaly olyan sokat tanultunk erről, hogy szerintem mindenki sokkal felkészültebb a delfinezéssel kapcsolatban.”
Az amerikaiak tegnap már pályára guruló négykerekűjén azonban nem csak a delfinezés kiküszöbölésére irányuló változások voltak láthatók, Resta ugyanis elárulta, hogy a tavalyi adatok alapján igyekeztek univerzálisabbá tenni a VF-23-at, hogy elődjével szemben szélesebb tartományban tudjon igazán jó teljesítményt nyújtani. „Az előző évben sok dolgot tanultunk, és úgy gondolom, idén képesek leszünk ezeket hasznosítani. Láthattuk, hogy néhány helyszínen erős teljesítményre voltunk képesek, máshol azonban számos nehézségbe ütköztünk. Összeszedtük az összes visszajelzést, priorizáltuk őket, majd megbizonyosodtunk arról, hogy az új autóval minden területen fejlődést érjünk el” – magyarázta az olasz.
Több fejlesztés, szorosabb mezőny
A pénzhiány jelentősen befolyásolta a Haas 2022-es idényét, a fejlesztések elmaradása miatt ugyanis fokozatosan estek egyre hátrébb az erősorrendben, első és egyetlen fejlesztési lépcsőjükre egészen a Magyar Nagydíjig kellett várniuk, ekkor vetették be a Ferrariéhoz hasonló oldaldoboz-kialakítást. A szezon kezdete előtt azonban Resta e tekintetben is bizakodó, állítása szerint ugyanis már most rendelkeznek egyfajta „útitervvel” a fejlesztéseket illetően. „Az előző évihez képest masszívabb fejlesztési programmal állunk elő, de ezen még dolgozunk, mert még csak most véglegesítettük a bemutatóautót. Megvan az erre vonatkozó tervünk, de túl korai megmondani, hogy mikor és mit fogunk csinálni pontosan” – árulta el a korábban a Ferrarinál is megforduló szakember.
Ez különösen azért lehet kiemelkedően fontos, mert Resta szorosabb mezőnyt prognosztizál az idei évre, éppen ezért egy-egy beváló újítás akár pozíciókat is jelenthet a leintésnél. „Mindig nehéz megjósolni, hogy mit hoz az új évad versenyképesség szempontjából, tehát nehéz lenne rangsorolni az egyes csapatokat. Figyelembe véve a szabályok kismértékű változását, valamint a tavalyi szezon végkimenetelét, azt hiszem, hogy csökkennek majd a különbséget” – zárta Resta.