Kiváló hangulatban érkezett Max Verstappen New Yorkba, a Red Bull 2023-as bemutatkozó rendezvényére, ahol a központi téma természetesen az volt, hogy 2026-tól a Ford lesz motorfronton az energiaitalosok technikai partnere, de az RB19 típusjelű autó bemutatásával együtt szó esett az idei szezon esélyeiről is.
Mint a prezentációt követően, egy online sajtóértekezleten a címvédő kétszeres világbajnoktól megtudhattuk: most még csak reménykedni mer abban, hogy lehet sansza a mesterhármasra.
„A csapattal együtt keményen dolgozunk azért, hogy ismét eséllyel harcolhassunk a bajnoki címért, de azt csak az idő fogja megmutatni, hogy mire jutunk, jómagam pedig egyébként nem is gondolkodom ezen. Most az a legfontosabb, hogy versenyképes legyen az autónk, ha pedig versenyképes az autónk, akkor akár ez is bekövetkezhet. Jelenleg arra kell összpontosítanunk, hogy az autó jól, problémák nélkül működjön és gyors legyen” – nyilatkozta a holland a 2023-as bajnoki esélyeit firtató kérdésre az online értekezleten, amelyre meghívást kapott a Formula.hu is.
Ahogyan az lenni szokott, a bemutatókon a csapatok igyekeznek a lehető legkevesebbet mutatni a valós új autóból, így biztosra vehető, hogy az RB19-es Red Bull is jócskán megváltozik majd a New Yorkban látotthoz képest. Arra a felvetésre, hogy milyen lehet majd az új munkaeszköze a nyitány idején, Verstappen határozottan rávágta: „Csak egy gyors autót akarok, egyáltalán nem érdekel, hogy néz majd ki!”
Nem tart a tavalyi büntetés hatásaitól
Mint ismeretes, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2022 végén 7 millió dolláros pénzbüntetéssel, valamint az aerodinamikai tesztjeik 10 százalékos korlátozásával sújtotta a Red Bullt amiatt, hogy 2021-ben átlépték a pénzügyi szabályzatban foglalt költségkeretet.
A két szankció közül kétségkívül az aerotesztek korlátozása tűnt súlyosabbnak: az energiaitalosok rajongótábora aggodalmának adott hangot, míg az egyébként is óriási fölényben lévő csapat igyekezett minél jelentősebbnek feltüntetni az emiatt várt hátrányt.
Verstappen saját bevallása szerint gondolt már a büntetés várható hatásaira, de nem tart attól, hogy a helyzet jelentősen visszaveti a csapatot: „Természetesen gondoltam erre, de szerintem nagyon sok magabiztos szakemberünk van a gyárban. Nehezebb dolgunk lesz valamennyire, de inkább vagyok ebben a helyzetben, minthogy folyamatosan csak második vagy harmadik legyek, mert az még inkább nyomasztó. Tényleg remek embereink vannak a gyárban és gondoskodnunk kell arról, hogy minél precízebbek legyünk a szélcsatornában, de tényleg nem hiszem, hogy ez a helyzet korlátozna bennünket abban, hogy megnyerhetjük-e a bajnoki címet vagy sem” – fogalmazott a holland.
Mercedes vagy Ferrari?
A tavalyi évad úgy indult, hogy a Red Bullnak a Ferrarival kell megküzdenie, míg később úgy alakult a szezon, hogy a vörösök visszaestek, az elején roppant harmatosan muzsikáló Mercedes viszont nagyot lépett előre és az idény hajrájában még futamot is tudtak nyerni.
Mivel a maranellóiaknál a télen vezetőváltás is történt, a szakmai közvélemény nem tartja elképzelhetetlennek, hogy idén ismét a Mercedesnek lesz nagyobb sansza Verstappenék ellen. A holland maga sem titkolta, hogy a csillagosokat tartja a fő ellenfélnek.
„Nem vagyok a csapatuk tagja, így az én szemszögemből nehéz megmondani, hogy mennyire értették meg azokat a problémákat, amelyekkel tavaly bajlódtak” – mondta a Mercedesre utalva Verstappen.
„Idén kiderül, viszont szerintem ők lesznek a legfőbb ellenfeleink. Szerintem a Ferrari is erős lesz, de azt képtelenség megmondani, hogy mennyire. A Mercedes az elmúlt évek során mindig megmutatta, hogy nagyon erősek tudnak lenni, mert kiváló szakembereik vannak. Természetesen bízom a saját embereinkben Milton Keynesben, hogy sikerült nekik erős autót alkotniuk remélhetőleg. Remélem, hogy ismét erős csomag áll majd a rendelkezésünkre.”