A csapatvezetők, az FIA elöljárói és a versenyzők is felszólaltak az elmúlt években tapasztalt folyamatos súlynövekedéshez, már ami az autók minimumsúlyát illeti. Az elmúlt tíz esztendőben ugyanis 156 kg-ot szedtek fel magukra a Formula-1-es versenygépek.
Míg 2013-ban a minimumsúly 642 kg-ban volt meghatározva, addig a turbó hibrid erőforrások érkezésével, a glóriával és a különböző akkumulátorokkal együtt tavaly már 798 kg volt az autók minimális tömege a pilótával együtt.
Marad a 798 kg-os minimum
A 2023-as szezonra előzetesen egy csekély, mindössze két kilogrammos „fogyást” írtak elő a szabályok, azonban az Auto Motor und Sport arról értesült, hogy a technikai delegátusok legutóbbi találkozásakor többen azt szerették volna, ha csak egy kilogrammal csökkentik a súlyt a tavalyihoz képest, míg mások eggyel növelni szerették volna azt 799 kg-ra.
Ezt követően született meg a döntés, hogy a 2022-es 798 kg-os minimumsúly lesz érvényes a 2023-as autókra is. Ennek miértjéről egyelőre nem született indoklás, azonban további sajtóinformációk szerint a Pirelli idei abroncsai nehezebbek lettek a vártnál.
Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!