Bár egyáltalán nem számított rossznak a bokszban a Ferrari a 2022-es idény során – a vonatkozó ranglistán a negyedik helyen végzett, s a kerékcseréik közel háromnegyedét három másodperc alatt abszolválták –, de azért rendre elmaradtak a nagy rivális és a műfajban a legjobbak közé tartozó Red Bulltól.
Az autók működtetéséért felelős főmérnök, Diego Ioverno a Motorsport.com olasz kiadásának elárulta: mindent megtesznek azért, hogy ezen a téren még tovább fejlődjenek 2023-ra. A szakember szerint nagyságrendileg ezer próbakerékcserét hajtottak végre a télen a gyárban: két csoportra osztva heti három alkalommal napi 20 bokszkiállással gyakoroltak a csapattagok.
„A próbák során kiemelkedő rekordidőket rögzítettünk” – fogalmazott Ioverno. „Egészen 1,65 másodpercig jutottunk, de a laboratóriumi körülmények között az autó tökéletesen oda érkezik és ott áll meg, ahova várjuk, míg a nagydíjak során számos más változó is nehezíti a folyamatot.”
„A három másodperc alatti cserék nagyon jónak minősülnek, három és félig jónak, de nem tökéletesnek, négy szekundumnál már nem megfelelőnek, míg a négy és fél fölöttieket hibás kiállásnak tekintjük” – sorolta a szakember, aki szerint mentálisan és fizikailag is segíti a szerelők felkészülését a gyakorlás.
Sokoldalú szerelőket akar a Ferrari
Ioverno még egy aspektusra rámutatott, amiben feltétlenül javulniuk kell és hangsúlyt kell fordítaniuk a felkészülés során. Ez pedig az, hogy az egyes szerelők a bokszkiállások több területén is gyakorlatot szerezzenek, s így még inkább rotálhatóvá váljanak a csapattagok.
„Kritikus fontosságú, hogy emeljük a csapat átlagszintjét. Az elemzések során arra jutottunk, hogy akkor jelentkeztek problémák, amikor rotálnunk kellett a csapatot a roppant hosszú, 22 nagydíjból álló szezonban. Így idén már arra is gondoltunk, hogy rugalmasabbak legyünk a szerepköröket illetően, azaz például a pisztolyos embernek is legyen gyakorlata a kerék levételében” – magyarázta Ioverno.