DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Légből kapott a 30 lóerős javulás – állítja Vasseur

A Ferrari valóban fejlesztett a motor megbízhatóságán, de „vicc” a sajtóbeszámoló, amely tetemes teljesítménygyarapodásról is ír.

Az olasz sajtó információi szerint annak ellenére, hogy a motorfejlesztés csak megbízhatósági indoklással lehetséges 2025 végéig, három gyártó is teljesítménybeli javulást ért el 2023-as motorjával. Az RBPT-erőforrás 10, a Mercedes motorja 16, a Ferrarié pedig még ennél is jóval több, 30 lóerővel lesz erősebb a következő szezonban – olyan módosítások segítségével, melyek megbízhatósági problémákat javítanak ki, ezáltal viszont közvetve hatással vannak a teljesítményre is. Egyedül a Renault nem javul – a franciák értetlenkednek is, hogyan lehetséges a többiek motorerő-gyarapodása.

„Ami a motort illeti, nem tudom, honnan jönnek az emlegetett számok, de az egész csak egy vicc” – állítja a Ferrari részéről a sajtótájékoztatót tartó Fred Vasseur. A francia elismeri a megbízhatósági fejlesztést, de azt nem, hogy ennek lóerőben is van hozadéka. „Tettünk előrelépéseket, de pusztán a megbízhatóság terén. Úgy vélem, a motor teljesítménye nem is volt probléma.”

 



„A megbízhatóság volt a gond, az első cél pedig ennek javítása volt. Jelenleg úgy tűnik, rendben vagyunk, de más kérdés a realitás a pályán. Volt pár problémája a csapatnak, ahogy másoknak is a Ferrarin kívül. A megbízhatósági gondok a pályán való működésből, pattogásból és vibrációból is fakadtak. Bahreinben mindenki jobb képet kap, de úgy gondolom és remélem, hogy jelenleg irányításunk alatt tartjuk a dolgot. Úgy tűnik, a csapattagok jó munkát végeztek az elmúlt hónapok során” – mondta Mattia Binotto januárban munkába álló utódja.

Nem beszél arról, mit szúrtak el tavaly

A Ferrari 2022 elején is nagyon versenyképes autóval állt elő, később azonban alulmaradtak a fejlesztési versenyben a Red Bull-lal és a Mercedesszel szemben. Vasseur nem akar véleményt formálni arról, gyengeségnek nevezhető-e a Ferrari szezon közbeni fejlesztőmunkája.

„A fejlesztés nagyon gyakran stratégiai döntés. Most, a költségsapka hatálya alatt dönteni kell, inkább a következő év autójára fókuszál egy csapat vagy a jelenlegire. Én nem voltam itt, nem akarok ítéletet hozni arról, ami a múltban történt. Majd meglátjuk az idei szezonban” – mondta a diplomatikus Vasseur.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: