A 2022-es F1-es év pilótakeringőjének egyik kulcsfigurája volt Colton Herta, hiszen a Red Bull nagyon szerette volna leigazolni az amerikai pilótát az AlphaTauriba: Sebastian Vettel visszavonulása indította el a lavinát, majd Fernando Alonso eligazolt a helyére, a spanyol helyére keresett pilótát az Alpine, így merült fel, hogy Pierre Gaslyt pótolni kell Faenzában.
Hertának azonban nem volt meg a szükséges pontszáma a szuperlicenszhez, így az AlphaTauri és a Red Bull mindent megtett azért, hogy valahogy áthidalhassák ezt a problémát. Scott Goodyear, az amerikai F3-as és F4-es bajnokság versenyigazgatója elárulta: nála is bekopogtattak az ügy miatt.
„Szuperlicensz-pontokat szerezhetnek azok a pilóták, akik nálunk versenyeznek, és ha a mi országunkban nyered meg az egyik ilyen sorozatot, azért több pont jár, mint az IndyLightsért” – magyarázta a Racer to Racer podcastben.
„Érdekes volt a helyzet, mert Colton édesapja, Bryan Herta felhívott még júliusban. Arra volt kíváncsi, hogy Colton kaphat-e lehetőséget az F3-ban amiatt, hogy több szuperlicensz-pontot szerezhessen. Mi ezt engedélyeztük, az FIA viszont nem adta meg az engedélyt erre, és hogy megszerezze ezeket a pontokat” – tekintett vissza az eseményekre Goodyear.
„Nehéz volt. A csapatok és pilóták izgatottak voltak, mert azt gondolták, hogy Colton jön az F3-ba, és összemérhetik magukat egy toppilótával.”
A szuperlicensz-pontok körüli vita már akkor is egyértelmű volt, és az is kiderült, hogy az FIA nem szerette volna, ha akárhogyan is, de megkerüli a szabályt a Red Bull, így Herta nem kapta meg a lehetőséget. Az AlphaTauri végül így is elégedett lehet, mert Nyck de Vriest igazolta le a csapatába, így elengedte Gaslyt az Alpine-hoz, Herta pedig egyelőre maradt az Államokban.
Az ugyanakkor felmerült, hogy a 2026-ban beszállni szándékozó Andretti Cadillac nagyon szeretne amerikai pilótát hozni az F1-be, a fő jelölt pedig ezen kritérium mentén jelenleg Herta.