Az év egyik legjobban várt időszakához érkezik hamarosan a Formula-1 világa, februárban ugyanis megkezdődnek a hivatalos autóbemutatók, az események sorát pedig február 3-án a Red Bull indítja el New York-i rendezvényével. Tíz nappal később érkezik az Aston Martin 2023-as négykerekűje, az AMR23-as konstrukció, amely a csapat és kiváltképp az új szerzemény, Fernando Alonso reményei szerint képes lesz harcba szállni a győzelmekért az idei évadban. Az AMR23 koncepciójáról egyelőre nem sokat tudni, a silverstone-iak helyettes ügyvezető igazgatója, Eric Blandin azonban nemrég csepegtetett néhány információt az autón megjelenő megoldásokról.
„Felkerült néhány innovatív megoldás az autónkra, nem létfontosságú elemek, inkább csak kiegészítő komponensek” – idézi a francia szakembert a Motorsport.com. Az Aston Martin éppen a tavalyi Magyar Nagydíj hétvégéjén keltett nagy feltűnést innovatív hátsó szárnyával, amivel az istálló mérnökei a véglapokra vonatkozó szabályok által nyitva hagyott kiskaput igyekeztek kihasználni. A szóban forgó kiskaput az FIA 2023-ra végleg bezárta, az indoklás szerint ugyanis a zöldek megoldása a szabályok szellemiségével ellentétes irányba terelte volna a további fejlesztéseket. Mindez azonban nem akadályozta meg az Aston Martin tervezői gárdáját abban, hogy újabb szürke zónákat kihasználva próbáljanak meg feljebb kapaszkodni az erősorrendben.
„Nagyszerű, amikor találsz egy apró kiskaput és a saját előnyödre tudod fordítani, de persze meglehetősen ritka, amikor az egész konstrukciót e köré tudod építeni. A legfontosabb, hogy eltaláljuk az alapokat, aztán pedig foglalkozhatunk a többi elemmel. Egy új projekt első lépése mindig az, hogy felméred, mely területeken voltak hiányosságaid az előző évben, és hogyan szeretnéd ezeket kiiktatni az új dizájnnal. Ezt követően pedig kiválasztod azt a kialakítást, ami a legnagyobb potenciállal rendelkezik a jövőre nézve. Egy rossz koncepció erőltetésével saját magadat szorítod sarokba, mert egy idő után nem tudod tovább fejleszteni, ebből a helyzetből pedig nagyon nehéz kievickélni” – magyarázta Blandin. Lawrence Stroll alakulata 2022-ben épp a Blandin által vázolt szituációban találta magát, a csapat eredeti koncepciójáról ugyanis hamar kiderült, hogy működésképtelen, a mérnökök azonban hamar reagáltak, hiszen az idény hatodik versenyén, Barcelonában már gyakorlatilag egy B autóval jelent meg a gárda.
A végleges Aston Martin érkezik február 13-án
A csapat nagy reményeket fűz az AMR23-as modellhez, annál is inkább, mert a visszavonuló Sebastian Vettel helyét az az Alonso foglalta el, akiről köztudott, hogy nehezen viseli az autó hiányosságait, frusztrációjának pedig hamar hangot is ad. „Minden olyan dolgot alkalmaztunk az idei autón, amit tavaly tanultunk. Az AMR23 teljesen eltér a tavalyi modelltől, ugyanis az alkatrészek 90%-át megváltoztattuk, míg az aerodinamikai elemek 95%-a eltér a tavaly látottaktól. Február 13-án a valódi autónkat fogjuk bemutatni a silverstone-i gyárunkban, ahogy tavaly is tettük. Nem fogunk csalódást okozni a rajongóknak” – zárta Blandin.