Szorít az idő, február végéig kellene dönteni a 2027-ben lejáró szerződés meghosszabbításáról, amely magába foglalná a pálya felújítását is – mondta az InfoRádiónak adott interjújában a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt. Kiemelte azt is, hogy óriási az érdeklődés, ha lenne még 50 ezer hely az idei Magyar Nagydíjra, akkor az arra szóló jegyeket is könnyedén el tudnák adni, de nemcsak nálunk, külföldön is ez tapasztalható. Emiatt a Liberty Media is bátrabbá vált, és ahogy Gyulay fogalmazott: a Hungaroring is érzi az ebből fakadó nyomást.
„Arra kell koncentrálnunk, hogy a 2027-ben lejáró szerződést meghosszabbítsuk, hiszen megkaptuk az erről szóló ajánlatot, és erre nagyon gyorsan választ kell adni” – jelentette ki Gyulay.
„Tizenkét éve vagyok a Hungaroring Sport Zrt vezetője, és a tulajdonosi jogokat gyakorló minisztérium változott ez idő alatt többször, nekem öt miniszterem volt, és most, amikor Palkovics László lemondott, és az ITM megszűnt, akkor mi ott maradtunk az energetikai minisztérium alatt, ami nem biztos, hogy a végleges helyünk. Ilyen formában a döntési mechanizmus most lelassult, elég rossz időben, mert külföldről állandóan kérdezik, hogy mi van a szerződéshosszabbítással, ezt februárig le kell rendezni, és az államnak garanciát kell vállalni” – magyarázta a Hungaroring vezére.
A Hungaroring felújítását is el kell végezni
A szerződéshosszabbítás tető alá hozása magával hozhatja a Hungaroring várva várt felújítását is:
„Ez (a kontraktushosszabbítás lerendezése) nemcsak azért fontos, mert 2027-től 2032-ig meg tudjuk hosszabbítani a szerződést, hanem azért is, mert az indexáció, ami évente növeli a jogdíjat, jelentősen csökken, ha meghosszabbítjuk a szerződést. Ha viszont ez megvan, akkor abban vállaljuk, hogy 2025-ig a pályát, a felújítást befejezzük: mind a közművek, mind az épületek megújulnak, új paddock, új paddock-épület, alagút (átkötés a nézőtér és az istállók között), és az egész infrastruktúra megújításának meg kell lennie, ami nagy teher és nagyon szűk határidő.”
„Remélhetőleg ebben a hónapban átadjuk a munkaterületet és megvalósul a közművek felújítása, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy az új épületek felépüljenek, hiszen ezek a rendszerek 1985-ben lettek a föld alá fektetve és ez mindig megnehezíti az életünket. Erre mondtuk azt annak idején, hogy 2023-2024 után ezen az infrastruktúrán már nem biztonságos Forma-1-et rendezni, mert bármi közbejöhet, és ha versenyen jön közbe, az tényleg egy nagy blama.”
Gyulay végül arról is beszélt, hogy szerinte kétszer tíz hónap alatt megoldhatók a felújítások, és szíve szerint nem mozdítaná el a megszokott időpontról a 2024-es Magyar Nagydíjat, viszont Bakuban látják azt a példát, hogy hogyan lehet gyorsan felépíteni egy paddock-épületet úgy, hogy az ne okozzon fennakadást. Azt is kiemelte, hogy erős felhatalmazások kellenek és hamar meg kell születie a döntésnek, hogy a Hungaroring hova kerül, mert ha elszalasztják ezt a lehetőséget, akkor annak akármilyen következményei lehetnek.