Legutóbb a Red Bull volt a Renault partnercsapata, azonban az összességében sikeres kooperáció végül csúnya sárdobálózással ért véget 2018-ban. A francia gyártó nem tudta felvenni a versenyt a Ferrari és leginkább a Mercedes erőforrásaival, így az energiaitalosok inkább a Hondát választották.
A Renault azóta identitást váltott, s Alpine néven vesz részt a száguldó cirkuszban, de senki sem kért az erőforrásaikból, aminek ugyan van árnyoldala is, de az istálló műszaki igazgatója szerint így még jobban is jártak.
„Szerintem komoly előnyt jelent, hogy nincs partnerünk, mert így senki sem tudja elterelni a figyelmünket” – mondta Matt Harman az RN365.com-nak. „Megéltük azt is, hogy gyári csapatként másoknak is szállítottunk motort, de rendkívül zavaró volt, hogy a motorfejlesztési részlegen arra kellett figyelnünk, hogy az ő karosszériájukba is illeszkedjen az erőforrás, miközben ezt az energiát felhasználhattuk volna akár fejlesztésekre is.”
„Szerencsére ma már nem kell ezzel foglalkoznunk, nem kell kompromisszumokat kötnünk és azzal kapcsolatban beszélgetéseket folytatnunk. Egyszerűen csak megtervezzük a motort úgy, ahogyan azt mi szeretnénk.”
Harman azt azért elismerte, hogy hiányzik a többi istálló visszajelzése, hiszen több szem többet lát, illetve a megbízhatósági gondok is hamarabb ütnék fel a fejüket, ha több autó is használná az erőforrásaikat, ám összességében elégedettek jelenlegi pozíciójukkal.
Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!