Hatalmas port kavart 2022 végén, amikor kiderült, hogy a Red Bull átlépte a költséglimitet 2021-ben 1,6%-kal. Az FIA által ezért kiszabott büntetés értelmében a csapatnak hét millió dollár pénzbírságot kellet fizetnie, továbbá 12 hónapra korlátozták számukra a szélcsatornában, valamint a CFD-szimulációval végezhető munka idejét.
A szabállyal kapcsolatban a Ferrari új csapatfőnöke, Frederic Vasseur még 2022-ben vélte úgy, hogy messze ez az egyik legjobb dolog, ami valaha a sportággal történt, de később a szabálytalanságokért járó büntetésekkel kapcsolatban is kifejtette véleményét.
„Ahogyan jelenleg dolgozunk, az túl sok időbe telik. Meg kell találnunk a módját annak, hogy már korábban piros lámpát kapjunk, vagy sokkal korábban tudjunk intézkedni. Valószínűleg egy kicsit szigorúbban kell döntéseket hoznunk. Persze rendben, ez volt az első ilyen alkalom, de innentől kezdve el kell felejtenünk a kisebb és nagyobb szabálytalanságokat” – idéztve Vasseur szavait a Motorsport.
Nincsenek apróbb hibák
A szakember úgy gondolja, azért nem lehet kicsi szabálytalanságokról beszélni ebben az esetben, mivel jelentős összegekről van szó.
„Számomra két-három millió nem kevés, hanem hatalmas a fejlődés szempontjából. Azt hiszem, hogy ennél sokkal gyorsabbnak és szigorúbbnak kell lennünk” – folytatta Vasseur, aki az FIA pénzügyi szabályozásokért felelős vezetőjét, Federico Lodit és csapatát is kiemelte értékelésében. „Azt mondanám, hogy a költségplafon adminisztrációja és Federico Lodi tényleg óriási munkát végzett, ezt pedig nem szabad elfelejtenünk” – tette hozzá.