DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

FIA: Senki nem csalt, de trükközhetett 2022-ben

Nikolas Tombazis nem gondolja, hogy bárki is csalt volna idén, de nem véletlenül kellett pontosítani a szabályokon: volt benne egy lehetőség a trükközésre.

Az idei F1-es szezon közben módosított bizonyos ellenőrzéseken az FIA, a gyanú szerint pedig elsősorban azért, mert bizonyos csapatok trükközhettek az autók hasmagasságával és a kopóblokkokkal: azok visszahúzódhattak a padlólemezbe, hogy ne kopjanak el túlságosan a szövetség verseny utáni méréseihez, ha túl alacsonyan használták az autókat a csapatok.

Az FIA ezért szigorított év közben a kopóblokkok ellenőrzésén, és éppen akkor kezdett el jobban odafigyelni az oszcillációra, amikorra az istállók már nagyrészt megoldották az év eleji delfinezést.

f1-ferrari-redbull-mercedes



„Az egyértelmű, hogy a csapatok mindig a szabályok határait feszegetik, de nem gondoltuk, hogy bárki is csalt volna. Az viszont igaz, hogy ahogy leírtuk a szabályt, az lehetőséget adott némi trükközésre, fogalmazzunk úgy, hogy akaratlanul. Emiatt tisztáztuk a dolgokat egy technikai direktívával és változtattunk is a szabályokon. Erre volt lehetőségünk, megtehettük a bizottság jóváhagyása nélkül is” – magyarázta Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyzésért felelős technikai igazgatója.

Azt is hozzátette, hogy például a padlólemezek éleinek megemelésénél nagyon nehéz volt kompromisszumot kötni, mert minden változtatás, döntés hátrányosabban érinti az egyik csapatot, mint a másikat. Kiemelte, hogy a biztonsági kérdésekben el lehet érni az egyetértést, mert az közös érdek, de ezen kívül szinte semmi másban nem. Mint mondta, volt ő is a csapatok oldalán, tudja, hogy ők mindig csak azt látják, hogy hol éri őket hátrány, és gyorsan elfelejtik, hogy mikor kerültek előnybe, de az FIA próbál nagyon kiegyensúlyozott lenni, és egyformán kedvezni mindenkinek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: