Az elmúlt héten egy hosszú hetekig húzódó ügy végére került pont, amikor hivatalosan is megerősítették, hogy a Red Bull 1,6 százalékkal lépte túl a 2021-es évre meghatározott költségvetési limitet. Tekintve, hogy ez a Nemzetközi Automobil Szövetség értelmezése szerint kisebb kihágásnak minősül, valamint aláírta az „elfogadott szabályszegésről szóló megállapodást”, amivel elismerték vétségüket, így hétmillió millió dolláros pénzbírsággal sújtották őket, továbbá tíz százalékkal kevesebb időt tölthetnek a CFD-teszteléssel és a szélcsatornában, ami már jelentősebb érvágás lehet számukra a jövőben.
Az istálló túlköltésének oka alapvetően az volt, hogy 5 607 000 font kiadást helytelenül nem tüntetettek fel, mert azt gondolták, hogy nem tartoznak a költségsapka hatálya alá, ráadásul még egy adójóváírással is rosszul számoltak, pedig anélkül csak 0,37 százalékkal lépték volna túl a keretet. Bár az eset elég nagy port kavart az 1997-es világbajnok szerint ez nem számít igazi csalásnak.
„A döntés és a Red Bull büntetése még nem tette világossá számomra, hogy mit szabad és mit nem, vagy mit is jelent pontosan számukra ez a büntetés. Ott volt még az adójóváírás is, amivel kisebb lett volna a büntetés, szóval nehéz megmondanom, hogy ez elég súlyos-e. Mindenesetre ez nem csalás. A kipörgésgátlóról hazudni már csalás. Hogy ez változtatott volna-e az idei eredményen, azt kétlem. A Red Bull annyira erős, hogy mindenképpen nyertek volna” – utalt vissza Villeneuve az 1994-ben történtekre, amikor a Benetton került nehéz helyzetbe az illegális kipörgésgátló miatt.
A korábbi F1-es versenyző szerint a szélcsatornára való korlátozásnak még van értelme, a pénzbüntetésnek viszont igazán akkor lenne, amennyiben azt elosztanák a többi csapat között. „Az én gondom, hogy az FIA most hétmillió dollárt szed be. A Red Bull csapatára ez alig lesz hatással, a többiek pedig egy centet sem kapnak ebből. A tíz százalékkal kevesebb idő a szélcsatornában tényleg fáj, lelassítja őket, de többieknek ettől nem lesz jobb a köridő, szóval a büntetésnek csak egy része segít. Szerintem a pénzt csak osszuk el a csapatok között” – írta le gondolatait Villeneuve a Formule1.nl oldalán vezetett rovatában.