DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Harmadik évétől nyerne futamokat az Audi

A 2026-ban beszálló négykarikás márka projektvezetője igyekszik realista maradni az F1-es célokkal kapcsolatban. Azt továbbra sem árulta, melyik csapattal fognak együttműködni.

A Belga Nagydíj hétvégéjén jelentette be végre az Audi, hogy a 2026-ban életbe lépő új motorszabályok első évében beszáll a Formula-1-be motorgyártóként. A korábban a Cosworth ügyfélcsapatainál, valamint a BMW kötelékeiben is dolgozó projektvezető, Adam Baker egy madridi eseményen beszélt arról, milyen célkitűzésekkel érkezik meg az F1-be a négykarikás márka:

„Szeretnénk egyből az elejétől kezdve versenyképesek lenni, de realistának kell lennünk” – idézi szavait a GrandPrix247.com. „Olyan helyzetben akarunk lenni, hogy legyünk annyira versenyképesek, hogy a harmadik évünktől kezdve futamokat nyerjünk. Tudjuk, mekkora kihívás áll előttünk. Tisztában vagyunk vele, de meg akarjuk mutatni, hogy jól tudunk dolgozni és képesek vagyunk sikereket elérni. Nagyon jól tudjuk, milyen kihívások várnak ránk.”

audi-f1-dppi



Baker szerint a rendkívül hosszú felkészülési idő és az, hogy az új szabályok első évében érkeznek meg, az Audi előnyére válhat: „Ha a többi márkához hasonlítjuk magunkat, akkor más helyzetben vagyunk. Kezdőkként is sok idő van még a bemutatkozásunkig, 42 hónap múlva esedékes az első versenyünk. Ráadásul a 2026-ban érkező új motorszabályok ciklusának elején csatlakozunk, így az egy igen vonzó beszállási időpont. Ahhoz, hogy sikeres legyél a Formula-1-ben, mindennek össze kell állnia. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy ezt elérjük: nemcsak a motort fejlesztjük, hanem az egész csapatba befektetünk. Most 130-an dolgoznak a projekten, s a végén úgy hisszük, több mint 300-an leszünk.”

A másfél hónappal ezelőtti bejelentés alkalmával azt nem árulta el az Audi, hogy mely istállónak lesz majd a partnere 2026-tól. A sajtóhírek egyértelműen a Sauberrel való együttműködésről szólnak (akiket az Alfa Romeo el is hagy 2023 végén), Baker azonban most sem árult el konkrétumokat ezzel kapcsolatban:

„Egy olyan partnerrel fogunk együttműködni, amely már létezik, s még az év vége előtt eláruljuk a részleteket. Elképzelhető, hogy a szabályok arra fognak késztetni minket, hogy más csapatokat is ellássunk erőforrással, de egyelőre a gyári programunkra koncentrálunk. Nem beszélhetünk a Sauberről. Alapvető, hogy megtaláljuk a megfelelő partnert, hiszen az vezethet sikerre a jövőben.”

A pilótafelállást illetően végképp nem tudott részletekről beszámolni az Audi F1-es projektvezetője: „Ami a versenyzőket illeti, tudjuk, hogy nagy az érdeklődés, de még kicsit korán van. Még három és fél év van hátra, és ez idő alatt rengeteg lehet a változás. Néhány pilótát bevonunk majd a programunkba 2025-ben, vagy akár 2024-ben vagy 2023-ban: valakit a szimulátorba, illetve fejlesztőversenyzőnek” – fogalmazott a szakember. Baker hozzátette: már dolgoznak a hajtásláncon, további fejlesztésekbe azonban csak 2024-től tudnak belekezdeni, amikor a teljes szabályzat ismertté válik. Az első tesztet pedig 2025 közepére, vélhetően egy spanyol helyszínre valószínűsíti, de ez még változhat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: