Az egész évet az autója megértésével töltötte a Mercedes, a csillagosok a pattogás megszüntetésétől kezdve a futómű, az egyensúly és a légellenállás titkaiig mindent kielemeztek már, és úgy érzik, hogy megtalálták a szükséges válaszokat. Toto Wolff és Mike Elliot az utóbbi időszakban többször is utalt rá, hogy rájöttek a problémáik forrására, de a költségsapka miatt egyszerűen nem tudják ezeket idén kijavítani, bár Elliot megígérte, hogy 2023-ra úrrá lesznek mindenen.
George Russell, a bajnoki negyedik helyért küzdő pilóta is úgy érzi, hogy a Spa-Zandvoort-Monza trió meghozta a várt áttörést, ezzel végleg megértették, hogy min kell javítaniuk – addig is voltak már jó eredményeik (éppen Russell szerzett pole-t a Hungaroringen), de nem mindig értették, hogy miért szerepeltek jól vagy éppen rosszul az adott hétvégén.
„Őszintén szólva adatokra épülő munkát végeztünk. Nagyon sok elemzést végeztünk el azokról a versenyekről, amelyeken versenyképesek voltunk és azokról is, amelyeken lassú, megpróbáltuk megérteni, hogy mi miért történt. Szerintem sikerült logikát találni ebben, megfejteni az okokat és megérteni, hogy bizonyos pályákon miért voltunk sokkal versenyképesebbek, mint máshol” – mondta a Sky Sportsnak.
„Csak a futamok során tudtuk ezeket megtanulni és szerintem a nyári szünet utáni sorozatban három verseny sokat elárult nekünk a teljesítményünkről az alacsony és a nagy leszorítóerőt igénylő pályákkal kapcsolatban, illetve a kettő közötti különbségről. Részleteket nem akarok mondani, mert nagyon sokat dolgoztunk ezen, de remélhetőleg előnyt jelent majd nekünk 2023-ra, szóval nem akarok olyat mondani, ami a riválisaink előnyére válhat” – tette hozzá a brit.
„Egész évben azt mondtam, hogy az autónk alapvetően jó lehet, csak váratlan problémákba ütköztünk vele. Most viszont már sok versenyen túl vagyunk, sok forgatókönyvet láttunk, nem hiszem, hogy még valami meglepetés ér minket.”