DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
F1

Mi lesz a kulcsfaktor a Japán Nagydíjon?

A Ferrari szakembere beszélt arról, hogy mire kell nagyon odafigyelni Suzukában: a második szabadedzés lehet majd a döntő, de az előzetes szimulációknak is jelentős szerepük jut.

Döntő fontosságú lehet Japánban a gumikopás: erről beszélt Carlos Galbally, a Ferrari F1-es csapatának abroncsokért felelős vezetője. A szakember szerint a suzukai pálya rengeteg hosszú, nyújtott kanyarja az aszfalt minőségével kombinálva zabálni fogja a gumikat, nem véletlen, hogy a Pirelli a három legkeményebb keveréket hozta el erre a hétvégére.

„Ezen a pályán nagyon nagy erőhatások érik a gumikat, folyamatosak az irányváltások és nagy a tempó a kanyarokban” – idézi Galbally szavait a RacingNews365.com. 

-00122041_001



„Ez a pálya bizonyos szempontból anomália az idei évben, mert ez a leginkább szimmetrikus vonalvezetésű helyszín a naptárban. Ugyanakkora energiákat kell kezelnie a jobb és a bal oldali abroncsoknak. Emiatt hozta a Pirelli a C1-es, C2-es és C3-as keveréket, ami az év legritkább kombinációját jelenti, csak ötször fordul elő és Suzuka az utolsó ilyen helyszín. Maga az aszfalt durvása is erős közepes legalább, a nyújtott kanyarokkal együtt pedig ez nagyon magas gumikopást jelent” – mondta a szakember.

„Emiatt rendkívül fontos lesz, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt az egykörös gumimelegítés és a hosszú etapokra szánt gumiterhelés között, nem szabad elkoptatni túl hamar. Kompromisszumot kell kötni a versenyetap és az egykörös tempó között. A második szabadedzésen lehet igazán érdemi adatokat gyűjteni a hosszabb etapokról. Idén már nehezebb a dolgunk a rövidebb szabadedzés miatt, de ezt intenzívebb és pontosabb előzetes szimulációk készítésével igyekszünk kiegyensúlyozni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: