DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Villeneuve: A versenyirányítás új mélységekbe süllyedt

Rendkívül csalódottan értékelte az Olasz Nagydíjat az 1997-es világbajnok, szerinte a hadseregnyi jelen levő rajongó nem ezt érdemelte. A futam biztonsági autós befejezése a legrosszabb lehetőség.

Teljesen ellentétes állásponton van Lewis Hamiltonékhoz képest Jacques Villeneuve. A Mercedesnél ugyanis agyondicsérték az Olasz Nagydíj végén látottakat, miszerint így kellene ezt mindig tenni, ahogy Monzában. Nem kérdés, hogy a tavalyi, Abu Dhabiban látott befejezés fáj még mindig a korábbi években domináns istállónak, az 1997-es világbajnok szerint azonban kifejezetten rossz, ha SC alatt fejeződik be egy verseny, ennél bármi jobb.

„Az egész futam nem volt olyan, ami magával ragadott volna. Nem láttunk stratégiai csatát, a pályán sem nagyon merték támadni egymást komolyabban. Üres volt az egész, különösen ahhoz képest, amit eddig az idei évben láthattunk. Többet akartunk, de nem kaptuk meg” – ecsetelte véleményét Jacques Villeneuve a Formule1.nl hasábjain.

„Több tízezer rajongó nagyon drága jegyet vásárolt, számukra lehetett ez igazán szomorú. Nem kaptak a pénzükért show-t, de még egy normális célba érést sem, valójában semmit sem kaptak. Elég komoly részben az erősen alulteljesítő versenyirányítás is okozta ezt. Egész évben nincsenek túlzottan a helyzet magaslatán, de most hétvégén új mélységekbe jutottak. Ez nem megbízhatósági verseny, ez a Formula-1!”

Villeneuve szerint csapnivaló idén a versenyirányítás, Monzában különösen szörnyű volt a befejezés


„Egy versenynek soha nem szabadna a biztonsági autó mögött véget érnie. Annyi más megoldás lehetne, egy ideiglenes piros zászlós megszakítás, a lekörözendők hamarabbi elengedése. Bőven elég idő állt rendelkezésre ahhoz, hogy legalább két további versenykört lássunk a végén.”

„Egyre inkább felismerem, hogy a tavalyi év nem is volt olyan rossz. Igen, időnként követtek el hibákat, de a versenyirányítás mindig arra törekedett, hogy a létező legkorábban újra versenyezzenek a pilóták. Hihetetlen volt látni, hogy Monzában kicsit sem tűnt úgy, hogy ez annyira fontos lenne. Ez nem volt rendben, egy ilyen versenybefejezést a jövőben feltétlenül el kell kerülni” – tette hozzá Villeneuve.

Akkor most kinek van igaza? Toto Wolff és Lewis Hamilton elégedettek voltak a biztonsági autós protokoll ilyen hosszadalmas betartásával is, Jacques Villeneuve szerint pedig ez a létező legrosszabb forgatókönyv. Akkor mi a megoldás?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: