Meglehetősen hullámzó időszakát éli a Mercedes, a nyári szünet előtt úgy tűnt, hogy lassan megoldják az autó problémáit, a Hungaroringen pole-t és kettős dobogót szereztek, majd Spában jött a sokk és a katasztrofális tempó, bár a versenyen már ez is megszépült egy kicsit. Zandvoortban viszont újra a korábbi formájukat hozták, a pole-ért és a futamgyőzelemért is versenyben voltak, de a balszerencse mindkettő esetében elvette az esélyüket. A spái letargia után viszont így most ismét bizakodóbbak a csapatnál.
„A teljesítményünk alapvetően az autónk koncepciójából fakad, amiatt olyan, amilyen, de most már jobban értjük, hogy mi mivel hogyan függ össze. Szerintem most már pontosabban be tudjuk állítani, hogy a megfelelő teljesítménytartományban dolgozzon. Ugyanakkor vannak futamok, amelyek jobban fekszenek nekünk és vannak, amelyek kevésbé. Austinról beszéltünk már, az valószínűleg nehéz lesz számunkra, szóval reálisan kell nézni a helyzetet” – idézi Wolff szavait a Motorsport.
„A rossz spái teljesítmény szükséges volt ahhoz, hogy megértsük, miért mentek jól a dolgok Zandvoortban. Akármilyen furcsának is hangzik, az adatok nem egyeznek meg a valósággal idén, szóval a pályán kell adatokat gyűjtenünk, hogy összerakhassuk a képet. A következő évre vonatkozóan hozzá is tudtunk tenni néhány darabkánt a puzzle-höz. Nem fogunk mindenhol pole-ért és győzelmekért harcolni, de ezek a tapasztalatok segítenek abban, hogy jövőre eljussunk idáig” – magyarázta.
„Az idén hátralévő futamokon lesznek olyan pattogósabb pályák, amelyek nem engedik meg, hogy ott használjuk az autónkat, ahol akarjuk, lesznek olyanok is, ahol a légellenállás fog sokat számítani, szóval nem fogjuk megnyerni a következő hét versenyt.”