DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 2. vasárnap
F1

Mik változtak az F1-es autókon Spára?

Visszatért a szünetről az F1, valamilyen módosítással mindenki készült: a McLaren volt a legaktívabb, a topcsapatok közül a Mercedesnél látható a legtöbb változtatás.

Nem hozott komolyabb fejlesztéseket a nyári szünet utáni első F1-es versenyhétvégére a két topcsapat, a Red Bull és a Ferrari. Az energiaitalosok a hátsó felfüggesztés takaró elemeit, valamint hűtési okokból az oldaldobozokat módosította némileg, ez utóbbi kifejezetten Spa-specifikus fejlesztés a csapat tájékoztatása szerint. A Ferrari pedig mindössze a hátsó szárnyat dolgozta át, szintén a speciális spái követelményeknek megfelelően: alacsonyabb leszorítóerőt és kedvezőbb légellenállást várnak ettől.

A Mercedes már több mindenen változtatott. A felzárkózni igyekvő csillagosok szintén módosított hátsó szárnnyal érkeznek ugyanolyan okból, mint a Ferrari, de ők a véglapokat is külön megváltoztatták, ami nem Spa-specifikus, hanem alapvető fejlesztés az autó stabiitása érdekében. Ezen felül a padlólemezen is változtattak, megváltoztatták annak éleit, az ott lévő terelőelemeket, ettől nagyobb leszorítóerőt remélnek.

-00122033_215



Rengeteg változtatást hozott a McLaren, a wokingiak dolgoztak legtöbbet az autójukon Belgiumra, különösen annak hátulját tervezték át. Egyrészt új a diffúzor, másrészt új a hátsó szárny és az övszárny, az autó hátsó részére felraktak új kiegészítő aerodinamikai elemeket, de a fékcsöveknél is változtattak a jobb légellenállás érdekében. Ezen felül a motorborításból is újat használnak a speicális helyi hűtési igények miatt, valamint az első futóművön is módosítottak, az egyik elem burkolata most más szögben halad, mint eddig.

Az Alpine egy átalakított padlólemezzel készült, annak szélein végzett geometriai változtatást a csapat és ehhez hozzáigatította a hátsó fékcsöveket is levegőáramlási szempontból. Az AlphaTauri is a megszokott változtatásokat eszközölte: hátsó szárny, övszárny, hátsó fékcső körüli aerodinamikai igazítás, illetve a hátsó futómű egyik elemének borítása, ezeket variálta meg a gárda. A Haas csak megvágta a hátsó övszárnyat és a fékcsövek szárnyacskáit, máshoz nem nyúlt.

Az Alfa Romeo, a Williams és az Aston Martin az a három csapat, amely a hátsó szárnyak mellett az első szárnyakon is dolgozott. Mindhárom istálló a szárny szélein igazított, a hivatalos tájékoztatás szerint ezek Spa-specifikus fejlesztések.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: