George Russell szerint nagyon kétes megítélésű a jelenlegi szabályozás, hogy néhány milliméteren múlhat, hogy valaki átlépi-e a fehér vonalat, vagy még éppen érintve csípi, ezzel szabályosan haladva. Szerinte egyszerűen ismét vissza kellene hozni a kavicságyakat a megfelelő helyekre, egyből mindenki tiszteletben tartaná a pályahatárokat.
Az Osztrák Nagydíjon összesen 43 figyelmeztetést adtak ki a versenyigazgatóság részéről a pilótáknak, végül pedig Norris, Zhou, Gasly és Vettel öt-ötmásodperces büntetésben is részesültek. De az időmérőn is anomália volt abból, hogy Sergio Perezt pályaelhagyás után engedték továbbjutni a Q3-ba, ezt követően pedig utólag sorolták vissza a 13. rajtkockába. Furcsának hatott.
„Nagyon kisarkították a szituációt feketére és fehérre, hogy valaki éppen belefér-e még a szabályosság határaiba, vagy már átlépi azt. Amikor az ember versenyez, akkor nem tudja ezt így kezelni, minden egyes incidens kicsit más. Úgy érzem, ezen probléma kezelése kicsit kicsúszott a kezeink közül” – idézi Russellt a RacingNews365.com szakoldal.
„Vissza kellene térni az alapproblémához. Ha egy kavicságyat helyeznénk újra az ilyen kétes megítélésű helyekre, egyből mindenki másképp kezelné azokat a kanyarokat. Ha valaki belecsúszik, egészen másfajta büntetést kap és az eredménye is más lesz.”
„Nekünk, pilótáknak is nehéz a helyzet, egy fehér vonalat nem feltétlenül tudunk tökéletesen érezni és megítélni. Ha egy szoros csatánál egy kavicságyba csúszás, vagy bármilyen más akadály veszélyeztetne, biztosan mindkét érintett pilóta másképp közelítené meg a problémát.”
„Azt gondolom, hogy a büntetések pedig feltétlenül sokkal következetesebbek kellenének, hogy legyenek, ez viszont a felügyelőtestület dolga lenne” – tette hozzá Russell.