Ugyan nem Alexander Albonnak van a legtöbb büntetőpontja a 2022-es F1-es szezon során, de ő sem áll jól: fél év alatt hatig jutott, tizenkettőnél automatikus eltiltás jár. A dolog érdekességét az adja, hogy a tizenkét pont nem egy szezonra, hanem tizenkét hónapra szól, utána évül el minden egyes megszerzett egység, márpedig Albonnak ez a nagy szerencséje: kihagyta a 2021-es idényt, így már törlődtek a korábbi büntetései, pedig ha szigorúan tizenkét F1-es hónapot veszünk, akkor Franciaországban nem indulhatna.
A brit-thai versenyző 2020-ban augusztus másodikától október tizenegyedikéig összesen hét büntetőpontot gyűjtött be: ütközött Kevin Magnussennel, utána nem hagyott helyet riválisának egy csata hevében, az utasításoktól eltérő módon tért vissza a pályára, majd ütközést okozott Danyiil Kvjattal. Ezt követte a kispadra kerülés és a kihagyott 2021-es szezon, így az említett hibái már elévültek.
Idén márciusban előbb Lance Stroll-lal okozott ütközést, Spanyolországban folyamatosan megsértette a pályahatárokat, Monacóban is letért a pályáról és ott került előnybe Mick Schumacherrel szemben, majd legutóbb az ausztriai sprinten Lando Norrist szorította le a pályáról. Ez ért eddig hat büntetőpontot neki, ő azonban nem ért velük egyet.
„Már elég sokat begyűjtöttem idén, de egytől egyig az összesről azt gondolom, hogy nem érdemeltem meg őket. Biztos, hogy a következő pilótamegbeszélésen megint beszélünk majd erről és megint változnak a szabályok. Azért nehéz a helyzet, mert az FIA is csak most találja ki, hogy mit is szeretne a pilótáktól és amíg nem találta ki, addig nem konzisztens a döntéshozás” – idézi Albon szavait a Racefans.
A Williams pilótája viszont így is megúszott már egy-két dolgot: Kanadában indokolatlanul lassan haladt az időmérőn, Monacóban közel egy körön keresztül nem állt félre Charles Leclerc elől, hiába lengették neki a kék zászlót, illetve Ausztriában Sebastian Vettellel is úgy ütközött, hogy abból akár rosszul is kijöhetett volna, de végül nem vizsgálták alaposabban az esetet.