A koronavírus okozta problémák, valamint az orosz-ukrán háború hatására elszállt infláció jelentős terhet tett a csapatokra, ezért többen is úgy érezték, emelni kellene az idei szezonra megszabott 140 millió dolláros költségplafonon. Mivel több istálló részéről is tarthatatlannak vélték ezt az összeget a jelenlegi helyzetben, így viszonylag hamar döntés született a módosításról.
Néhány nappal ezelőtt az FIA, a Formula-1, továbbá a csapatok vezetőit tömörítő F1-bizottság közös ülést tartott az Osztrák Nagydíj helyszínén, ahol megállapodtak arról, hogy engedményt kapnak az alakulatok, így végül 3,1%-al emeltek a korábbi limiten. Christian Horner szerint ez a kompromisszum nem rossz megoldás, de nem is elégséges.
„Természetesen segít. A kompromisszum megtalálása érdekében ez néhány csapatnak túl sok volt, a topcsapatoknak pedig nem volt elég, szóval kérdéses volt, hogy megtaláljuk a középutat, és ez nem csak az idei évről szól, hanem a jövő évről és az azt követő évekről is, ezért ez volt a felelős döntés” – idézte Horner szavait a GPFans.
Az osztrák istálló csapatfőnöke egyike volt azoknak, akik igyekeztek felhívni a figyelmet arra, hogy a szezon végén több csapat is bajba kerülhet, ha nem változtatnak a korábbi költségvetési plafonon, így természetesen örül a változásnak.
„Egyértelműen örülök annak, hogy sikerült kompromisszumot találni. A mi szemszögünkből nézve az infláció az Egyesült Királyságban jelenleg több mint kilenc százalékos, mi pedig egy olyan energiavezérelt üzletágban dolgozunk, ahol az inflációs költségek 300 százalékkal nőttek. Ez egy az egyben átterhelődik az általunk szállított alkatrészekre is. A megállapodás szerinti emelés legalább már valami” – zárta mondandóját Horner.