A stewardok rengeteg alkalommal intézkedtek az Osztrák Nagydíj hétvégéjén a pályahatárok megszegése esetén figyelmeztetések, törölt körök, vagy éppen büntetések formájában. A versenyirányítás részéről rettentően komolyan vették, hogy az aszfaltcsík egyes részein időt lehet nyerni a kanyarok kiszélesítésével, ezért minden apró hibára felfigyeltek.
A versenyzők úgy vélik, hogy ez egyáltalában nincs rendben, mivel nem minden esetben lehet előnyhöz jutni azzal, ha valaki túlcsúszik a fehér vonalon. Max Verstappen szerint kívülről könnyű ítélkezni.
„A pályakhatárokról szóló vita ezen a hétvégén egy vicc volt, az F1-ben, az F2-ben és az F3-ban is. Kívülről könnyű azt mondani, hogy csak a fehér vonalakon belül kell maradni. Ez nagyon egyszerűen hangzik, de nem az, mert amikor ilyen gyorsan mész át egy kanyaron, néhányat nem lehet belátni, ha pedig kicsit alulkormányzottabb az autó, és kopnak a gumik, akkor könnyű átmenni a fehér vonalon. De vajon tényleg időt nyersz? Talán igen, talán nem. Csak két-három olyan kanyar van, ahol egy kicsit szélesebbre lehet menni, de nem hiszem, hogy szükség lenne erre az 1 mm-rel túllépted, és jön a büntetés dologra. Akkor csak tegyünk oda egy falat, vagy hozzunk vissza egy kis kavicsot” – idézte Verstappent a Motorsport.
Hasonló véleményen volt még Lando Norris is, a McLaren pilótája ugyanis azt gondolja, hogy több következetességre lenne szükség. „Volt egy büntetésem az 1-es kanyarban, ahol nekimentem a nagyobb kerékvetőnek, amivel vagy egy másodpercet veszítettem. Ez egy kicsit hülyeség. Következetességet szeretnénk. Vitatkoztunk róla tavaly óta, hogy szigorúan vesszük, és azt akarjuk, hogy minden alkalommal ugyanolyan legyen, de mi versenyzők mindig valami mást és valami jobbat akarunk. Ez egy nehéz pálya, szóval elég nehéz ilyen finoman megítélni a határokat” – mondta Norris, de rajta kívül Mick Schumacher is véleményt nyilvánított ebben a témakörben.
„Egy kicsit butaságnak tűnik, ha egy centiméternyi pályaszélesítésért öt másodperces büntetést kapsz, és a legtöbbször, amikor kimész, nem nyersz vele időt, ami még rosszabb. Ezt meg kell vitatni, hogy tudunk-e javítani rajta a következő versenyre, mert azt hiszem, különösen a Paul Ricard-on ez nagy gondot fog okozni” – jegyezte meg a német versenyző.
Az esettel kapcsolatban az FIA egy emlékeztetőt küldött mindenki számára, amiben jelezték, hogy a fehér vonalnak pályaszélként való használatát a versenyzőkkel és a csapatokkal folytatott megbeszéléseket követően vezették be, hogy javítsák a következetességet és az egyértelműséget a versenyzők és a szurkolók számára.