DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Leclerc Verstappent és a Ferrarit is legyőzte

Carlos Sainz alatt elfüstölt a Ferrari, így elment az olaszok kettős győzelme, de Max Verstappennek most nem volt reális esélye az első helyre Charles Leclerc-rel szemben - Lewis Hamilton is a dobogóra állhatott.

A szombati sprint végeredményének értelmében Max Verstappen indulhatott az élről az Osztrák Nagydíjon és az volt a fő kérdés, hogy a két Ferrari ezúttal meg tudja-e szorongatni a világbajnokot vagy ismét inkább egymásra figyelnek – egész nap az volt a fő téma, hogy lesz-e csapatutasítás, lesz-e csapatmunka a maranellóiaknál. 

A rajtnál aztán Verstappen és Leclerc nem hibázott, eljöttek az első két helyen, George Russell viszont remekül indult el és bement Carlos Sainz mellé – a spanyol kiszélesítette az egyes kanyart, mert iszonyatos motorerő-fölényét kihasználva hamar vissza is előzte a britet. Közben megérkezett Sergio Perez is, aki kívülről próbált meg ráfordulni Russellre, de a Mercedes nem tágított, a két autó összeért a négyes kanyarban és Perez megforgott – tovább tudott menni, de ki kellett jönnie a bokszba, visszaesett az utolsó helyre. Az élen közben Leclerc nem tágított, próbált egy másodpercen belül maradni és elkezdte támadni Verstappent, míg Lewis Hamilton hibázott, az egyenesben ezúttal is jóval gyorsabb Mick Schumacher pedig ezt kihasználva meg is előzte a hétszeres világbajnokot.

Leclerc a tizedik közben szánta el magát és bevetődött Verstappen mellé, de a kigyorsítása nem sikerült jól, így a holland vissza tudta venni az első helyet, de ez nem tartott sokáig: két körrel később a monacói még agresszívebben mozdult, benézett ellenfele mellé és a holland ezúttal már nem tudott mit tenni. Verstappen próbált még visszatámadni, de a következő kör végén inkább kijött a bokszba és feltette a kemény Pirelliket, így Ferrari 1-2 maradt az élen, de Leclerc alaposan legyilkolta már az abroncsait ebben a harcban.

16_8



Közben Russell került hátrányba, mert egyrészt a Perezzel történt ütközés miatt kapott egy ötmásodperces büntetést, másrészt ugyanitt megsérült az első szárnya, amit a csapat a bokszban le is cserélt. Hamilton közben magára talált, megelőzte Schumachert, majd nem sokkal később Kevin Magnussent is kifékezte, így feljött a negyedik helyre, igaz, pár kör múlva hiába védekezett keményen Verstappennel szemben, a holland az egyenesben elrohant mellette – elkezdte sanyargatni a kemény gumikat a címvédő, hogy bokszkiállásnyi távolságban maradjon Leclerc-hez képest. Ez sikerült is neki, iszonyatos iramban kezdett el zárkózni, érdekesen alakult ez az eltolt, megváltoztatott stratégia…

A középmezőnyben szenzációs meccset vívott a két Haas, a két Alpine, Zhou és Tsunoda, Magnussen az egyes kanyarban egyszerre két autót lépett át, aztán Norris is húzott egy hasonlót, Perez viszont a 26. körben feladta a futamot – begurult a bokszba és nem tudott már visszatérni a pályára. Ugyanebben a körben Leclerc-t kihozta a Ferrari, így kilenc körrel frissebb kemény keverékű gumikat kapott Verstappenhez képest, viszont szűk hét másodperccel riválisa mögé érkezett, míg a kint hagyott Sainz átvehette a vezetést. Ez csak egy körig tartott, a következőben a spanyolt is kihozta a Scuderia, aki így a továbbra is kint köröző Hamilton mögé, a negyedik helyre csatlakozott be.

A britet végül a 29. körben kapta le a pályáról a Mercedes, így a hatodik helyre jött vissza, de Strollt rögtön kihívták előle, így Ocon nyakára esett rá a bokszból – Hamilton hamar megcsinálta a manővert, így igazából senkitől sem zavartatva foglalta el a negyedik helyet. 

Közben Leclerc eszeveszett vágtába kezdett és hat kör alatt ledolgozta hétmásodperces hátrányát Verstappenhez képest, így ismét utolérte a világbajnokot, sőt, a 33. körben ismét meg is előzte: a hármas kanyarnál játszi könnyedséggel fékezte ki riválisát és megint az élre állt. Közben Sainz is másfél-két másodpercet harapott ki a hátrányából a Red Bull sztárjához képest, a 36. körben utol is érte, de a hollandot ismét kihívták kerékcserére: 26 másodperccel Leclerc mögé, a harmadik helyre jött vissza a pályára.

Verstappen itt megint felgyorsult és nagy iramban kezdte el csökkenteni a hátrányát, a 40. körben pedig Vettel okozott riadalmat a biztosan vezető Ferrarinak: Gaslyval ütközött és megforgott a német, kicsúszott a sóderágyba, de vissza tudott tolatni a pályára, így elmaradt a biztonsági vagy a virtuális biztonsági autó. Az egyetlen állva maradt Red Bull a 44. körben, 27 fordulóval a vége előtt ért vissza ismét húsz másodperc alá Leclerc-hez képest, akit a Ferrari a 49. körben szólított ki új gumikért, aki megint Verstappen mögé, 3,7 másodperces hátránnyal tért vissza, de 13 körrel frissebb kemény keverékű abroncsokon a riválishoz képest.

Egy körrel később Sainz is kiállt új gumikért, ott sem hibázott a Ferrari, a spanyol visszajött a harmadik helyre, méghozzá öt másodperccel Leclerc mögé – innentől a pilótákon múlt, hogy a hátralévő kicsit több, mint húsz kör alatt érvényesíteni tudják-e előnyüket és megelőzik-e Verstappent. Nos, Leclerc nem várt sokat: 3,7 másodperces hátrányából két kör alatt (!) utolérte a hollandot, majd az 52. fordulóban, 21-gyel a vége előtt a hármas kanyarból kifelé elment ellenfele mellett – harmadszor is megelőzte a pályán Verstappent és ismét visszaállt az élre. Csapattársát hasonló tempóban követte Sainz is, az 57. körben már támadta, a hollandot, amikor…

…jött a dráma: elfüstölt alatta a Ferrari az egyenesben. Sainz kigurult  vele a pályáról, de kigyulladt az autó, méghozzá meglehetősen erősen, de szerencsére a spanyolnak sikerült még kimásznia belőle – ijesztő pillanatok játszódtak le, Sainz kiesett, a versenyfelügyelők pedig virtuális biztonsági autót rendeltek el. Ezt kihasználva Leclerc és Verstappen is jött a bokszba, közepes gumikat kaptak, 12 körrel a vége előtt, 4,5 másodperces különbséggel feszülhettek neki a hajrának – a holland kapott még egy esélyt, hogy az eltűnő gumihátránya miatt üldözőbe vegye riválisát.

Verstappen két kör alatt egy másodpercet el is tüntetett, Leclerc pedig a gázpedáljára panaszkodott, miközben a két Mercedes megint igazi lesipuskásként dolgozott: Hamilton a harmadik, Russell pedig a negyedik helyen haladt, miután utóbbi leküzdötte Ocont. Leclerc kilenc körrel a vége előtt stabilizálta magát, de a gázpedálja továbbra sem működött megfelelően, folyamatosan egyeztetett a csapattal - nem jött fel teljesen a pedál, féktávokon is ott maradt néhány százaléknyit, amivel rengeteg időt veszített.

Verstappen minden körben súlyos tizedet faragott a hátrányából, Leclerc autója már visszaváltani sem akart a folyamatosan ottmaradó gázpedál mellett, de a monacói megcsinálta, kihúzta: ugyan csak másfél másodperccel, de megnyerte a futamot, így Melbourne óta először ünnepelhetett győzelmet. Verstappen bejött másodiknak, majd a két Mercedes, pontszerző lett mindkét Haas, mintkét McLaren és végül a sor végéről rajtoló, elrontott kerékcserétől is sújtott Fernando Alonso.

Az Osztrák Nagydíj végeredménye:

1. Charles Leclerc FERRARI 1:24:24.312
2. Max Verstappen RED BULL RACING RBPT +1.532s
3. Lewis Hamilton MERCEDES +41.217s
4. George Russell MERCEDES +58.972s
5. Esteban Ocon ALPINE RENAULT +68.436s
6. Mick Schumacher HAAS FERRARI +1 kör
7. Lando Norris MCLAREN MERCEDES +1 kör
8. Kevin Magnussen HAAS FERRARI +1 kör
9. Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES +1 kör
10. Fernando Alonso ALPINE RENAULT +1 kör
11. Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI +1 kör
12. Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES +1 kör
13. Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES +1 kör
14. Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI +1 kör
15. Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT +1 kör
16. Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT +1 kör
17. Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES +1 kör
  Carlos Sainz FERRARI kiesett
  Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES kiesett
  Sergio Perez RED BULL RACING RBPT kiesett

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: