DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Haas: A rossz döntéseink miatt tartunk itt

Günther Steiner – a Haas csapatfőnöke – szerint muszáj javulniuk a versenynapokon, mert a hibás stratégiai döntéseik egyaránt rosszul hatnak a csapatszellemre és a megbízhatóságukra.

Az amerikai tulajdonban lévő Haas számos alkalmat elmulasztott idén arra, hogy pontokat szerezzen. A versenyautó sebessége alapvetően megvan, de megbízhatósági gondok, a balesetek és a rossz stratégiai döntések miatt mindössze 15 pontot szereztek, amivel az összetett értékelés 9. helyén állnak. Steiner állítja, hogy mindössze a bizonytalanságot kell lerázniuk magukról. A magabiztosság hiánya szerinte az utóbbi két szezonban alakult ki, mikor a mezőny hátsó felében voltak kénytelenek küzdeni. „Két olyan év után, ami nekünk volt, természetesen kialakult az önbizalom hiánya” – kezdte Steiner. „Nem akarsz rosszat csinálni, ezért inkább nem csinálsz semmit. Másodpercek vannak a jó döntésre, de ha be vagy rozsdásodva, akkor hezitálsz, kivársz. Azt gondolod, hogy ha nem teszel semmit, akkor nem hibázhatsz, de pont ezzel követed el a hibát.”

Példaként a hozta fel a Kanadai Nagydíjon történteket, mikor a késői biztonsági autós szakaszban nem hozták ki Kevin Magnussent kerékcserére. Az Autosport.comnak nyilatkozta erről: „Mindig javulnunk kell, például jobb stratégiai döntéseket kell hoznunk. Ezen még sokat kell dolgoznunk. Nem arról van szó, hogy nem értünk hozzá vagy nem tudjuk mit kell csinálni, egyszerűen csak habozunk a döntésekkel. Bizonytalanok vagyunk, és persze minél több hibát követünk el, annál bizonytalanabbak is leszünk. Jöhet viszont egy helyzet, amikor ez meg tud fordulni. Kell néhány jó eredmény és helyes döntés, amivel vissza tudunk zökkeni.”

ste_2



A versenygép megbízhatóságáról így vélekedett: „A Ferrari már dolgozik rajta. Természetesen nem elégedettek azzal, ami velünk történik, valamilyen szinten egy hajóban ülünk. Egyforma motorkomponenseket használunk, bármikor megtörténhet velük is egy hiba, ami nálunk jött elő.”

Nem kizárólag a hibás stratégiai döntések és technikai megbízhatatlansága akadályozták a csapatot az eredményes szereplésben, hanem a versenyzők által összehozott balesetek is. Magnussen első körös összecsapásai Hamiltonnal Spanyolországban és Kanadában különösen sokba kerültek. „Biztos vagyok benne, hogy most már tudja Kevin, hogy ne menjen Hamilton közelébe, mert rajta veszthet. Mindig történik valami és 10-15 ponttal kevesebb van a nevünk mellett, mint lehetne. A „kellene”, „lehetne” és „volna” nem vezet sehova, fenn kell tartani a hangulatot és a bizalmat a csapatban, aminek például nagyon jót tett a Kanadában az 5. és 6. rajthely megszerzése.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: