Montrealban a második szabadedzést követően kezdett el esni az eső, és szombat délelőtt is jelentős mennyiségű csapadék volt a pályán. A 60 perces utolsó szabadedzés eláztatott aszfalton zajlott – kizárólag esős gumikon zajlott a körözés, a megcsúszások, kisebb bukótérlátogatások pedig bizonyították, milyen trükkösek ezek a körülmények, igaz, az időmérő előtt a versenyzők észnél voltak, és elkerülték a nagyobb balesetet hordozó kockáztatást.
Különböző csapatok különböző taktikákat alkalmaztak: Carlos Sainz Ferrarija és a legtöbb középcsapat például már az edzés elejétől rótták a köröket, Max Verstappen és a két Mercedes azonban az első félórában el sem hagyták a garázst. A köridők folyamatosan gyorsultak, ahogy az edzés telt: az első tapogatózó körök után 1:39-től indult a mérce, félidőnél Sainz már 1:35,858-as köridővel állt a tabella elején teljes esőgumin. Közismerten esőmenő honfitársa, Fernando Alonso követte az Alpine-nal a második, Pierre Gasly pedig a harmadik helyen.
Az utolsó negyedórában a pálya eleget javult, hogy felkerülhessenek a köztes esőgumik. Fernando Alonso és Sebastian Vettel élték leginkább a körülményeket, többször is helyet cserélve az első pozícióban. Végül a spanyol végzett az első pozícióban, 1:33,836-os legjobb idővel. 55 ezredmásodperccel volt gyorsabb Vettelnél, aki végül csak harmadikként végzett, mivel a leintés pillanatában még közéjük ékelődött Gasly, két ezreddel verve a németet. (A nem frissülő időmérő rendszer minket is átvert: a leintés után még percekig nem jelezte a francia eredményét.)
Kimagaslóan legtöbb kört 27-tel Yuki Tsunoda teljesítette – az AlphaTauri-s annak ellenére volt szorgalmas, hogy teljes motorcsere miatt a mezőny végéről fog indulni. Ehhez képest a két Red Bull csak 10 körig jutott, mindössze az utolsó percekben teljesítettek köridőt, de végül egészen előre kapaszkodtak: Sergio Perez nyolcadik, az első kanyarban kicsúszó Max Verstappen kilencedik helyen végzett végzett.
Charles Leclerc viszont egyedüliként nem fejezett be mért kört – bár ötször teljesítette az aszfaltcsíkot –, a monacói nem kockáztatott, hiszen autójában még négy motorkomponenst cserélt a Ferrari, biztosan a mezőny hátuljáról kell indulnia, így feltehetően az esős időmérőt is kihagyja.
A harmadik szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:33.836 | 15 | |
2 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:33.889 | 0.053 | 18 |
3 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:33.891 | 0.055 | 18 |
4 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:34.003 | 0.167 | 16 |
5 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:34.110 | 0.274 | 14 |
6 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:34.248 | 0.412 | 13 |
7 | George Russell | MERCEDES | 1:34.259 | 0.423 | 11 |
8 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:34.498 | 0.662 | 10 |
9 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:34.616 | 0.780 | 10 |
10 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:34.778 | 0.942 | 18 |
11 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:35.016 | 1.180 | 15 |
12 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:35.213 | 1.377 | 15 |
13 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:35.531 | 1.695 | 23 |
14 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:35.643 | 1.807 | 17 |
15 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:35.692 | 1.856 | 12 |
16 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:35.761 | 1.925 | 17 |
17 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:36.261 | 2.425 | 27 |
18 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:37.388 | 3.552 | 18 |
19 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:38.394 | 4.558 | 11 |
20 | Charles Leclerc | FERRARI | 5 |