Nem sok minden dőlt el a Kanadai Nagydíj első szabadedzésén, így azt várhattuk a második gyakorlástól, hogy valamelyest tisztul majd a kép az erőviszonyokat illetően, de mégis úgy kezdődött minden, ahogy „délelőtt” véget ért. Max Verstappen azonnal az élre állt a közepes keverékű Pirelliken és bement 1:15 alá, Charles Leclerc és Fernando Alonso viszont más programot teljesített, mindketten a lágy keverékkel jöttek ki a pályára, csak úgy, mint az első edzésen.
Ezúttal is remekül kezdtek az Aston Martinok és Alonso, szenvedtek a Mercedesek, a pattogás pedig nagyon jelentősnek tűnt a csillagos autók mellett a Ferrarik esetében is – panaszkodtak is a versenyzők arra, hogy nem igazán javult a helyzet Baku óta. Sőt, Sainz azt jelentette, hogy még az első szabadedzéshez képest is jobban pattogott az autó...
Az edzés közepén megérkeztek az időmérős szimulációk a lágy gumikon és itt is szimatolhattunk némi meglepetés: Verstappen volt a leggyorsabb pár századdal Leclerc előtt, de a harmadik Sainz mögött Vettel jött be negyediknek alig három tizedmásodperces lemaradással, míg Alonso és Gasly is befért a top hatba. Az eddig remeklő Perez nem tudott összerakni egyetlen igazán jó kört sem, így tízen kívülre szorult, Lewis Hamilton sem talált végig hibátlanul, forgalom nélkül, így ők nem lehetettek elégedettek – ahogy Ocon és Stroll sem, akik rengeteget kaptak Alonsótól és Vetteltől csapaton belül.
Az erőviszonyok így továbbra sem tisztultak ki, Verstappen a jelek szerint minimális előnyben van most egy körön is a Ferrarikhoz képest (az utolsó szektor és a hátsó egyenes miatt, addig Leclerc a gyorsabb), a Mercedes beleszürkült a középmezőnybe, különösen Hamiltonnal, Vettel kiemelkedő formája viszont kitart és Alonso, valamint Gasly is jó formát mutat – a McLarenek közel voltak egymáshoz, a mezőny végén a Williams foglal helyet, de a Haas is nagyon lassúnak tűnt. Az Alfánál lépett fel az edzés egyetlen komolyabb technikai hibája: Bottas autója nem nagyon akart visszaváltani, így érdemi mért kör nélkül zárta a gyakorlást.
A Mercedesek egyébként eltérő padlólemezt használtak, hogy minél több információt gyűjtsenek a hétvége folytatására, de a Red Bullok is eltérő munkát végeztek: Christian Horner szerint különböző beállításokat próbálgatott Verstappen és Perez, a hollandnak fekszik ez a mostani autó, a mexikói kicsit jobban keresi magát, az ő kevésbé agresszív stílusa most nem annyira kifizetődő. Ami a Mercedeseket illeti, az edzés végén Hamilton egyszerűen és világosan összegezte a tapasztalatait: "ez az autó vezethetetlen" - mondta.
Folytatás szombaton magyar idő szerint 19:00-kor a harmadik szabadedzéssel, illetve 22:00-kor az időmérővel, legalábbis a tervek szerint – ugyanis jelentős mennyiségű esőt jósolnak, ami boríthatja ezeket a terveket…
A második szabadedzés végeredménye:
1. | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:14.127 | |
2. | Charles Leclerc | FERRARI | 1:14.208 | +0.081s |
3. | Carlos Sainz | FERRARI | 1:14.352 | +0.225s |
4. | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:14.442 | +0.315s |
5. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:14.543 | +0.416s |
6. | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:14.879 | +0.752s |
7. | George Russell | MERCEDES | 1:14.971 | +0.844s |
8. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:14.987 | +0.860s |
9. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:15.033 | +0.906s |
10. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:15.119 | +0.992s |
11. | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:15.167 | +1.040s |
12. | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:15.396 | +1.269s |
13. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:15.421 | +1.294s |
14. | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:15.499 | +1.372s |
15. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:15.516 | +1.389s |
16. | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:15.526 | +1.399s |
17. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:15.567 | +1.440s |
18. | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:16.171 | +2.044s |
19. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:16.509 | +2.382s |
20. | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI |