A csapatok legnagyobb örömére száraz időjárási körülmények között vette kezdetét a Kanadai Nagydíj első szabadedzése, a sötét felhők azonban fenyegetően gyülekeztek az aszfaltcsík felett. Ennek megfelelően a pilóták igyekeztek rögtön az edzés elején pályára hajtani, melynek során az érdekességet Charles Leclerc szolgáltatta, aki a többiektől eltérően a lágy keverékű Pirelliken kezdte el a körözést.
Az edzés 15. percében Esteban Oconnak kellett a bokszba hajtania, miután az Alpine jobb első féke füstölni kezdett, miután egy zacskó eltömítette a fékhűtő nyílást. Ekkor a közepes keveréket használó Red Bull-páros állt a tabella élén, az utóbbi időben már-már megszokottnak számító Perez–Verstappen sorrendben, őket pedig Alonso követte, aki Leclerc-hez hasonlóan a lágy keverékű abroncsokon körözött.
Nagyjából az edzés feléig kellett válni az első falhoz közeli élményre, ekkor épp Alonso Alpine-ja csúszott meg az utolsó sikánban, és került közel a hírhedt „Bajnokok Falához”. Ennek ellenére ezek a percek az Aston Martinokról szóltak, akik a lágy keverékű gumikon elfoglalták a két nagycsapat mögötti pozíciókat, Stroll–Vettel sorrendben.
Húsz perccel az edzés vége előtt Yuki Tsunodának voltak meleg pillanatai, aki a 9-es kanyarban érintette meg a betonfalat, az AlphaTauri japán pilótája azonban probléma nélkül tudta folytatni. Alonso tovább folytatta szárnyalását, ugyanis negyedórával a vége előtt a közepes(!) keverékű gumikon visszavette a harmadik helyet, megelőzve a lágy keverékeken futó Perezt és Leclerc-t. Persze a köridők javulásában nagy szerepet játszott a pálya gumizódása is, hiszen legutóbb 2019-ben futottak F1-es autók a Circuit Gilles Villeneuve aszfaltján.
Az utolsó tíz percben ismét tiszteletét tette a pályán egy mormota, a Kanadai Nagydíj kabalaállata, a csapatok pedig a hosszú etapokra helyezték a hangsúlyt, így az eredmény már nem változott jelentősen.
Az edzésen végig a Red Bull és a Ferrari pilótái váltogatták egymást az élen, a vetésforgóból végül Verstappen jött ki győztesen, ő kezdte tehát a legjobban a kanadai hétvégét.
A látottak alapján tehát úgy tűnik, hogy tovább folytatódik a Red Bull–Ferrari csata, előrelépett az Aston Martin, valamint ismét gyors az Alpine Alonsóval.
A program szokás szerint a második szabadedzéssel folytatódik majd, magyar idő szerint 23 órakor.
Az első szabadedzés végeredménye:
No. | Pilóta | Csapat | Köridő | Hátrány |
1. | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:15.158 | |
2. | Carlos Sainz | FERRARI | 1:15.404 | +0.246s |
3. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:15.531 | +0.373s |
4. | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:15.619 | +0.461s |
5. | Charles Leclerc | FERRARI | 1:15.666 | +0.508s |
6. | George Russell | MERCEDES | 1:15.822 | +0.664s |
7. | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:15.877 | +0.719s |
8. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:15.877 | +0.719s |
9. | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:16.041 | +0.883s |
10. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:16.083 | +0.925s |
11. | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:16.165 | +1.007s |
12. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:16.211 | +1.053s |
13. | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:16.308 | +1.150s |
14. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:16.322 | +1.164s |
15. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:16.421 | +1.263s |
16. | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:16.426 | +1.268s |
17. | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:17.152 | +1.994s |
18. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:17.223 | +2.065s |
19. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:17.241 | +2.083s |
20. | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:17.555 | +2.397s |