Ugyan Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint egyes istállók arra bátorítják pilótáikat, hogy panaszkodjanak az autók delfinezése miatt és kerítsenek nagyobb feneket a dolognak, szavainak mégis ellentmond szinte a komplett mezőny. Még a Red Bull berkein belül foglalkoztatott Pierre Gasly is világosan elmondta az álláspontját, mely szerint nem szeretne bottal járni pár év múlva azért, mert ilyen ütéseket ad a hátának az autó, de most már folyamatosan jönnek az ehhez hasonló nyilatkozatok minden csapat versenyzőitől - Carlos Sainz is kiemelte, hogy ez így nem mehet tovább.
"Nagyon szenvedtem ezzel (az autó pattogásával) Bakuban, nagyon-nagyon fájdalmas volt. Nálam volt ebből egy kis káosz az autóban, de láttam, hogy mások is küszködtek ugyanezzel. Odáig jutott a dolog, hogy a versenyzői megbeszélésen egymásra néztünk és mind azt mondtuk, hogy tennünk kell valamit. Egy verseny erejéig még oké, de nem hiszem, hogy éveket el tudunk így tölteni" - idézi a spanyol szavait a RacingNews365.
"Kedvesen megkértük az FIA-t, hogy vizsgálja meg a helyzetet és ne a csapatokra hallgasson túlságosan, hanem ránk figyeljen, amikor azt mondjuk: ez a jelenség eljutott arra a pontra, hogy mindannyian szenvedünk. Csak valami okosabb dolgot kell kitalálni a futóműveknél vagy hogy az autót hogyan használjuk. Biztos vagyok benne, hogy ha két-három mérnököt megkérdezünk a paddockban, akkor tudják a megoldást arra, hogy hogyan limitáljuk a pattogást. Csak az kell, hogy az FIA minél hamarabb lépjen" - magyarázta.
"Azt nem tudom, hogy a delfinezés hatásával kapcsolatban megfelelő szó-e a veszély, de azt azért megkérdezem: tényleg szükséges az, hogy az F1-es futamok végén mind a húsz pilótának hátproblémái legyenek? Személy szerint én azt gondolom, hogy a mai technológia mellett nem kellene ilyen fájdalmakat vinnünk a karrierünkbe, ha találhatunk rá megoldást. Szerintem mindenkinek a pilótákra kellene gondolni."