A 2022-es szabályváltozások egyik nem várt mellékhatása lett a delfinezés, amellyel a legtöbb csapat szembesült a téli tesztek, valamint az eddigi versenyek során. A jelenség a konstruktőri címvédő Mercedest érinti a leginkább, a csillagosok ugyanis képtelenek voltak megoldást találni a problémára a szezonkezdet óta.
Bakuban ismét hatalmas volt a pattogás mértéke, komoly fizikai fájdalmat okozva a versenyzőknek, elsősorban Lewis Hamiltonnak, aki az autóban ülve azért imádkozott, hogy mihamarabb érjen véget a futam…
A versenyt követően ismét központi téma lett a delfinezés, melyről Norris is elmondta véleményét: „Én elégedett vagyok jelenleg az autónkkal, nincs okom panaszra. Csak egy kicsi pattogást tapasztaltam, de megbírkóztam vele. Ez az egész a kompromisszumokról szól. Könnyedén lejjebb ereszthetnénk az autót, hogy több teljesítményt sajtoljunk ki belőle, de akkor jobban is pattognánk. Mi úgy gondoljuk, hogy a jelenleg használt hasmagasság a lehető legjobb kompromisszum, és biztos vagyok benne, hogy a Mercedesnek is sokkal kényelmesebb lenne, ha emelnének az autójukon, de nyilván nem szeretnének teljesítményt veszíteni” – fejtette ki véleményét Norris az F1TV-nek.
A Mercedes várhatóan az egyenetlen montreali aszfaltcsíkon is a bakuihoz hasonló problémákkal fog szembesülni, mivel a csapat tartalékversenyzője, Stoffel Vandoorne szerint csekély az esély arra, hogy megoldást találnak a következő néhány napban.