Először versenyezhet a mezőny Monacóban az új szabályok szerint tervezett F1-es autókkal, amelyek pont az ilyen helyszíneken nem tudnak hatékonyak lenni és itt lehet a legnagyobb hátrányuk az elődjeikhez képest - a nagyobb súlyuk miatt egész évben küzdenek a lassú kanyarokkal, itt pedig gyakorlatilag csak ilyeneket kell teljesíteni.
"A szimulátorban kipróbáltam ezt az autót Monacóban és egyszerűen jobban vert a szívem már ott is, mint más pályán a valóságban, ez mutatja, hogy ez milyen brutális pálya. Persze egy ilyen helyszín nem a legjobbat hozza ki az új autókból, mert nehezebbek, nem olyan jók a lassú kanyarokban. Ez eltérő lesz nekünk a korábbi évekhez képest, de kívülről szerintem nem lesz különbség" - mondta a Formula.hu jelenlétében Russell.
Az is felmerült, hogy ezekkel a sokkal keményebb, feszesebb autókkal vajon máshogy kell-e fordulni bizonyos kanyarokban Monacóban, mint korábban.
"Szerintem nagyobb ráhagyással kell kezdenünk a hétvégén. Az autók nagyon kemények, közel vagyunk az aszfalthoz és elég dobálós a pálya, szóval könnyen kerülhetünk váratlan helyzetbe. Tudtuk, hogy ez kihívás lesz ezekkel az autókkal, mert nagyon alacsonyan vagyunk, például Dzseddában is alig fordult valaki szélesebben, a kerékvető már el is dobta dobni az autót. Ez a negatívuma az új szabályoknak, de vannak pozitívumai is" - mondta erről Russell.