Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 18. szerda
F1

Mercedes-vezér: Maradunk a Formula-1-ben

A 2014 és 2021 közti sikersorozat ellenére időről időre felmerül a Mercedes kiszállásának gondolata. A vállalat első embere, Ola Kallenius elmondta, a Formula-1 hosszú távú tervei egyeznek saját víziójukkal.

A Mercedes csapatának tulajdonosi körében 2020 végén történt egy nagy változás: a Daimler AG 60 %-os tulajdonrészét 33,3 %-ra csökkentette, és ugyanekkora részesedéshez jutott Toto Wolff, valamint a főszponzorból tulajdonossá váló Ineos. A tulajdonosi struktúra változását egyesek a Mercedes gyár hátrébb lépésének, egy esetleges teljes kivonulás előjelének értelmezték. A német márka azonban elkötelezett – Ola Kallenius, a Mercedes-Benz Group AG (a korábbi Daimlar AG új neve februártól) elnöke a Future of the Car csúcstalálkozón magyarázta, miért:

„Úgy döntöttünk, hogy a dekarbonizálás útján indulunk el. Ez az egyetlen döntés, melyet meghozhattunk, és ugyanez igaz a Formula-1-re is. A következő motorszabályzat nagyobb fontosságot ad a motor elektromos részének, továbbá a Formula-1 egyértelműen elkötelezte magát a széndioxid-semlegesség mellett” – idézi a francia Motorsport.com a svéd topmenedzsert.



„A következő szabályzat értelmében növekedni fog az egy körön használt elektromosság mértéke. A belső égésű motor továbbra is megmarad, és laboratóriummá válik a széndioxidmentes üzemanyagok fejlesztéséhez, amire a repülésiparnak valószínűleg szintén szüksége lesz, és talán a létező autóflotta lábnyomát is csökkenti.”

„Ott még nem tartunk, hogy egy olyan versenyt, mint amit Abu Dhabiban láttunk, egyedül az akkumulátor erejével teljesítsünk. Egy sportnak, mint a Formula-1, műsort kell szolgáltatnia, ezért a dekarbonizálás útjára kell lépni. Az akkumulátorok technológiája még nem tökéletes, de a széndioxid-mentesség és az elektromosságra helyezett nagyobb hangsúly biztosítja, hogy a Formula-1 releváns marad, és hogy mi is maradni fogunk” – mondta Kallenius.

„Jelentős növekedés figyelhető meg, különösen a fiatal generációnál” – tette hozzá a Formula-1 növekvő népszerűsége kapcsán. „A Drive to Survive Netflix-sorozat hozta el a nagy változást. Örülünk, hogy mi is részei vagyunk ennek a műsornak. A Formula-1 egyik erőssége, hogy technológiai fejlesztésre és marketingre is használni tudjuk. Amennyire mi tudjuk, az F1 előtt fényes jövő áll” – zárta a Mercedes vezére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: