Napokon belül másodszor került új aszfalt a Miami Nagydíj helyszínének 17-es kanyarjába. Először csütörtökön volt szükség javítási munkákra, miután a biztonsági autó és VIP-taxik köreit követően sérült a 7-es és 17-es kanyar aszfaltja.
A két pályaszakaszt kijavították a pénteki szabadedzésekre, de éjszaka újra kezelésbe vették utóbbi kanyart, ahol nem csupán a korábbi ponton, hanem a kanyar kijáratán is dolgoztak. Niels Wittich versenyigazgató szombat reggel csapatoknak kiküldött tájékoztatásában is szerepelt, hogy a 17-es kanyar csúcspontjára és kijáratára új aszfalt került. Attól nem kell tartani, hogy az aszfalt a pálya más pontjain sérül, mivel a probléma kifejezetten az adott ponton való munkálattal volt.
A pálya egy másik vitatott pontja a bokszbejáraton található sikán, mutatott rá az Autosport. Ezen a szakaszon eredetileg nem volt érvényben sebességkorlátozás, amely a bokszutca elejétől kezdődött, csütörtöki pályabejárása után azonban Wittich biztonsági megfontolásból úgy döntött, a 80 km/h-s sebességlimit már a szűk kanyarkombináció előtt elkezdődik.
Ez a módosítás azonban továbbra sem volt teljesen megnyugtató: biztonsági aggályok vonatkoztak arra, hogy az autók megcsúszhatnak a kerékvetőn, főleg versenykörülmények között, az autók pedig a falnak ütközhetnek. Ezért a versenyzőkkel való egyeztetést követően szombatra leszerelték a rázóköveket mindkét kerékvetőn – erről szintén tájékoztatott a versenyigazgató.
Nem csupán egyes pályaszakaszokra, hanem a teljes aszfaltcsíkra is érkezett panasz: Lando Norris és Sergio Perez tette szóvá a tapadás helyzetét. Ha egy autó letér az ideális ívről, a tapadás drasztikusan csökken, könnyű megcsúszni és balesetet szenvedni, az előzés azonban szinte lehetetlenné válik – mutatott rá a két versenyző. A Pirelli magyarázata szerint ennek oka abban keresendő, hogy az autók apró köveket tépnek fel az új aszfaltról és szórnak az ív mellé.
„Új aszfaltról lévén szó apró köveket szednek fel róla. Ez történt tegnap (csütörtökön) is a biztonsági autó és VIP-k körözése után. Akkor néhány foltnyi új aszfaltot fektettek le, de a dolog nem szűnt meg, mert köveket találtunk az abroncsokon” – mondta Mario Isola, a gumiszállító sportigazgatója. A szakember szerint nem lehet megmondani, mennyire várható javulás vagy romlás a következő pár napban. Sorozatos balesetektől azonban nem tart: „Pénteken láttunk néhány hibát, de ez normális új pálya esetében. Be kell állítani az autót. Felléphetett ostorcsapásszerű túlkormányzottság is, melyet nehéz kontrollálni.”
Isola úgy gondolja, a pálya alapvetően jó tapadást szolgáltat: méréseik szerint a silverstone-i szinthez hasonló a mértéke. Egy másik kockázatra azonban felhívta a figyelmet Carlos Sainz balesete kapcsán: „Keresztülment a kék bukótéren, amelynek nagyon érdes felülete van. Hasonló Paul Ricardhoz, nyilván szándékosan, hogy lassítsa az autót. Az eredménye azonban egy defekt lett a jobb első gumin, akkora lyuk, mint egy pénzérme. Azaz a kék bukótéren sérül a gumi, ha egy versenyző hibázik ezen a területen, a flat-spot szinte garantált, a vibráció pedig olyan nagy lesz, hogy kereket kell cserélni” – mondta Isola.