A csapat hazai versenyére, az Emilia-Romagna-i Nagydíjra hozott egy fejlesztési csomagot új padlóval és fékcsatornákkal, de Imolában a sprintformátum miatt egyetlen 60 perces szabadedzés állt rendelkezésre az elemek tesztelésére a parc fermé szabály érvénybe lépése előtt. A csapat technikai igazgatója is beismeri, túl sok információgyűjtésre és kísérletezésre nem volt lehetőség, Miamiban három szabadedzéssel több alkalmuk lesz a fejlesztési csomaggal foglalkozni. Jody Egginton arról is beszélt, milyen területen kell fejlődnie az istállónak, hogy előrébb verekedje magát a szoros középmezőnyben:
„Végeredményben a fejlesztés célja az volt, hogy plusz terhelést hozzunk szerte az egész térképen. Alacsony sebességnél, közepes sebességnél, valamint egy kicsit nagyobb hangsúllyal nagy sebességnél” – idézi a Racingnews365 a szakembert. „Azon vagyunk, hogy az autó minden területén javítsunk. Nincs extrém gyengeségünk, de az aerodinamikai terhelés mindig jó dolog. Ha sikerül szerte a térképen javítani, az egy jó nap!”
„Többre van szükségünk mindenből, mivel nem küzdünk semmilyen extrém gyengeség ellen, az a dolgunk, hogy a lehető leggyorsabban fejlesszünk minden területen. A középmezőny nagyon versenyképes, mi pedig előre akarunk elmozdulni” – magyarázta Egginton, hogy az AT03-nak nincs nagy gyengesége, amelyet első körben ki kellene javítani, ezért azon dolgoznak, hogy minden aspektusban javuljon az autó teljesítménye.
A szakember az AlphaTauri fejlesztési tervébe is betekintést nyújtott. Az imolai újdonságokat követően kettő verseny múlva várható egy kisebb, hat-hét futam után egy nagyobb csomag.
„Jönnek apróságok Spanyolországban, azután pedig, talán Silverstone környékén, egy újabb nagyobb. A kettő között is érkezhetnek apróbb dolgok, hiszen azok mindig készülnek a háttérben. Ha eljön a pont, amikor be akarjuk vetni őket, akkor összeegyeztetjük az alkatrészcserével. A költséglimit miatt ilyenre is kell figyelni, észszerű időpontban kell elemeket hozni, hiszen nem akarunk alkatrészeket felhalmozni, melyek elavulttá válhatnak. Szóval ha valami készen áll és szinkronban van az új komponensek gyártásával, akkor bevetjük, de a következő nagy fejlesztés Ausztria, Silverstone körül lesz, bár az is lehet, hogy korábban. Amikor elkészül, bevetjük” – részletezte az AlphaTauri terveit Egginton.