Érdekes statisztika, hogy Valtteri Bottasnál csak Lewis Hamilton teljesített több kört a Mercedes V6-os turbómotorjával a hibrid érában, mivel a finn autóját a Williamsnél is végig a Brixworth-ben gyártott erőforrás mozgatta. Az Alfa Romeóhoz igazolás egyúttal azt is jelentette, hogy Bottas 2014 óta először nem Mercedes-motoros autót vezet – a tízszeres futamgyőztes a megfelelő ember, hogy összehasonlítsa a két erőforrást és leszűrje a következtetést, mely tekintetben lépte át a Ferrari a Mercedest idén.
„A motorerő tekintetében az igazat megvallva nincs nagy különbség. Ez viszont azt jelenti, hogy előreléptek az előző évhez képest!” – mondta a The Race-nek Bottas. „A vezethetőség a legnagyobb különbség számomra. Ez a Ferrari-motor erőssége. Például a kanyarkijáratokon több lehetőséget ad a sebességi fokozatok használatára és így tovább. Azt mondanám, a vezethetőség a nagy plusz a Ferrari-motor oldalán.”
Kiemelt egy másik érdekességet, a Ferrari-erőforrás nagyobb mozgásteret ad a versenyzők kezébe: „Az energiafelhasználás és versenyközbeni stratégia menedzselése különböző. A Ferrari-erőforrás esetében több mindent kezel a versenyző manuálisan, ellentétben a Mercedesszel, ahol több automata mód volt, mint a támadás vagy védekezés. A Ferrarinál azonban, legalábbis nálunk, több a manuális lehetőség, ami nagyobb felelősséget ad a versenyzőnek. Nem bánom, jó dolog az akkumulátort és egyebeket kezelni.”
A finn beismerte, amikor először vezette az Alfa Romeót, nagy kihívásnak tűnt az eltérő motor: „Eleinte, amikor megérkeztem a csapathoz, és láttam a különböző kifejezéseket, eltérő filozófiát a motortérképek esetében és hasonlókat, arra gondoltam, ez nem lesz könnyű. De az igazat megvallva egész jól ment, most pedig igazán kényelmesen érzem magam. Még mindig nem mondanám, hogy 100 %-on állunk abban a tekintetben, hogy a legtöbbet hozzuk ki egyes beállításokból, de nem is vagyunk olyan messze” – mondta el Bottas.