DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
F1

Az imolai magas kerékvetők kárt okozhatnak az idei autókban

Egészen új problémával kell szembenézniük a 2022-es versenyautók beállításakor a mérnököknek. Az idei gépek sokkal kevésbé bírnák az imolai magas kerékvetők erőhatásait.

Évek óta megszoktuk, hogy az F1-es autók keményen használják a rázóköveket az egyes pályákon, ám ez idén kicsit másképp alakul. Az áttervezett gépek padlólemeze ugyanis sokkal kevésbé áll ellen a kemény erőhatásoknak, mint például a tavalyiak, így a pilótáknak alaposan változtatniuk kell vezetési stílusukon, hogy ne tegyék tönkre saját autójukat.

„Ha megnézzük a tavalyi verseny rajtját követő eseményeket, láthatjuk, hogy Lewis Hamilton keresztülugratott az első sikán rázókövén, hogy biztosan elkerülje a koccanást Max Verstappennel. Ha mindezt a 2022-es tervezésű autóval tette volna, ezzel a manőverrel szanaszét törte volna a Mercedes padlólemezét” – idézi a Motorsport.com egy meg nem nevezett tapasztalt mérnök szavait.

Tavaly nagyobb károsodás nélkül meg lehetett úszni egy komoly kerékvetőzést, idén jó eséllyel nem így lenne


„Igen, ez egy olyan dolog, amit mindenképpen számításba veszünk, hogy mennyire befolyásolja a beállításokat. Egyértelműen szűkíti a mozgásterünket. Számos olyan esettel találkozunk, amikor óvatosnak kell lennünk, mennyire használjuk a pálya széleit és emiatt hogyan is állítsuk be a gépet. Az egész hétvégére alapvető hatással lesz most is” – erősítette meg a félelmet Xevi Pujolar, az Alfa Romeo egyik vezető mérnöke.

„Az autók alacsonyabban vannak és jóval nehézkesebben kanyarodnak, ezért a rázóköveken keresztülhaladni valóban nehezebb, mint amihez hozzászoktunk a régebbi autóknál. Biztosan nagy kihívás lesz a kerékvetőkön autózni, de úgy vélem, a Haas továbbra is képes lesz ezzel időt nyerni, minden területen erősnek mutatkozunk, rendben lesz” – ecsetelte véleményét Kevin Magnussen a témával kapcsolatban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: