Évek óta megszoktuk, hogy az F1-es autók keményen használják a rázóköveket az egyes pályákon, ám ez idén kicsit másképp alakul. Az áttervezett gépek padlólemeze ugyanis sokkal kevésbé áll ellen a kemény erőhatásoknak, mint például a tavalyiak, így a pilótáknak alaposan változtatniuk kell vezetési stílusukon, hogy ne tegyék tönkre saját autójukat.
„Ha megnézzük a tavalyi verseny rajtját követő eseményeket, láthatjuk, hogy Lewis Hamilton keresztülugratott az első sikán rázókövén, hogy biztosan elkerülje a koccanást Max Verstappennel. Ha mindezt a 2022-es tervezésű autóval tette volna, ezzel a manőverrel szanaszét törte volna a Mercedes padlólemezét” – idézi a Motorsport.com egy meg nem nevezett tapasztalt mérnök szavait.
„Igen, ez egy olyan dolog, amit mindenképpen számításba veszünk, hogy mennyire befolyásolja a beállításokat. Egyértelműen szűkíti a mozgásterünket. Számos olyan esettel találkozunk, amikor óvatosnak kell lennünk, mennyire használjuk a pálya széleit és emiatt hogyan is állítsuk be a gépet. Az egész hétvégére alapvető hatással lesz most is” – erősítette meg a félelmet Xevi Pujolar, az Alfa Romeo egyik vezető mérnöke.
„Az autók alacsonyabban vannak és jóval nehézkesebben kanyarodnak, ezért a rázóköveken keresztülhaladni valóban nehezebb, mint amihez hozzászoktunk a régebbi autóknál. Biztosan nagy kihívás lesz a kerékvetőkön autózni, de úgy vélem, a Haas továbbra is képes lesz ezzel időt nyerni, minden területen erősnek mutatkozunk, rendben lesz” – ecsetelte véleményét Kevin Magnussen a témával kapcsolatban.