Steward
Szikora Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. október 6. csütörtök
F1

Így magyarázza rendhagyó gumiválasztását a Pirelli

Az Ausztrál Nagydíjon a C2, C3 és C5 keverékek állnak majd a csapatok rendelkezésére: először fordul elő a jelenlegi számozás bevezetése óta, hogy kimarad egy fokozat. Mario Isola mondta el, miért.

A Pirelli 2019-ben vezette be jelenlegi szisztémáját: a legkeményebb C1-től a legpuhább C5-ig öt gumikeverék szerepel a skálán, melyek közül minden hétvégén három kap szerepet kemény, közepes és lágy néven. Az elmúlt három évben minden alkalommal három szomszédos keveréket választott a gumiszállító egy adott nagydíjra, a 2022-es Ausztrál Nagydíj azonban első alkalommal kivétel lesz: a C2 (kemény) és C3 (közepes) mellett a C5 (lágy) áll majd a csapatok rendelkezésére, azaz a C4 kimarad.

„Amellett döntöttünk, hogy ugrunk egyet a kiválasztott keverékek között” – magyarázta Mario Isola, a Pirelli motorsportigazgatója a Racingnews365 szerint. „Ugyanis a tesztelés során megfigyeltük, hogy viszonylag kicsi a teljesítménybeli különbség a C3 és C4 között, és abban hiszünk, az Albert Park jó helyszín, hogy kipróbáljuk ezt az opciót.”



De nem ez lesz a legnagyobb kihívás a versenyzők számára az abroncsok szempontjából Melbourne-ben. Az átépített Albert Park átépítése után sokkal tempósabb versenypályává válik, az új aszfaltborítás pedig kevesebb tapadást ígér. Isola szerint:

„A pálya vonalvezetését jelentősen átdolgozták, ennek eredményeként pedig új az aszfalt, ami egészen simának ígérkezik. Ez azt jelenti, hogy a pálya az elején várhatóan nagyon alacsony tapadási szintet kínál. Nagymértékű javulás várható a hétvége folyamán, viszont extrémen csúszós lesz a felszín, ha esik. Pár héttel később érkezünk Melbourne-be a korábbi szezonokban megszokottnál, amikor az ősz már elkezdődött a déli féltekén, ami változóbb körülményeket ígér. Továbbá ott van az autók és gumik teljesen új generációja, melyekről a versenyzők még mindig tanulnak. Mindezek a tényezők azt jelentik, hogy sok munka vár a csapatokra és versenyzőkre a szabadedzések folyamán” – sorolta a Pirelli-főnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: