Egyébként is jól kezdte a szezont a Ferrari és két futam után egyrészt vezeti a konstruktőri pontversenyt, másrészt versenyzői az első két helyen állnak az egyéni tabellán is, így az olaszok bizakodva várhatják a folytatást. Az idei év azonban olyannyira a fejlesztési versenyről szól, hogy Imolára szinte megújulnak az autók a költségsapka ellenére: a Red Bullról és a Mercedesről is hallhattunk már olyan híreket, hogy átdolgozott, a fő hibáktól megszabadított autók érkezhetnek a negyedik versenyhétvégére.
Az olasz Motorsport most arról számolt be, hogy a Ferrari is jelentős fejlesztésekkel érkezik. Melbourne még nem erről fog szólni: a talján források szerint a Scuderia a beállításokkal fog játszani ezen a korábbi évekhez képest felgyorsuló pályán, de alapvetően a Dzsiddában második helyet érő setupot fogják használni jó kigyorsításokkal és valamivel alacsonyabb végsebességgel, mint a Red Bull. Imolában és Barcelonában viszont jönnek az új alkatrészek náluk is: ők különbontják a "csomagot" és elosztják őket a két európai helyszínen - amelyek között egyébként elutazik a száguldó cirkusz Miamiba.
Ennek fő oka a biztonság: mindenből elegendő tartalékot akarnak gyártani, mielőtt bevetik az alkatrészeket és mindkét versenyzőnek egyforma feltételeket akarnak biztosítani, nem fordulhat elő az, hogy mondjuk Charles Leclerc megkapja az új fejlesztést, de Carlos Sainz még nem. Ezért ők a két európai helyszínen fogják bemutatni ezeket a frissítéseket, míg a riválisok leginkább már Imolában bevetik őket - Melbourne-ben pedig még csak a beállításokat szeretnék tökéletesíteni, a hátsó szárnyat szeretnék igazán pontosítani.