A 2022-es esztendő számos újítást hozott a szabályok tekintetében, az F1 új érájában az autókat úgy tervezték, hogy minden szempontból izgalmasabb legyen általuk a versenyzés. A szembetűnő változások közé tartoznak a megnövelt méretű kerekek, melyekhez a versenygépeket igazítani kellett: 18 colos abroncsokhoz nagyobb súly dukál, így a minimum immár 795 kilogramm.
Néhány csapat esetén azonban ez valóban csak a minimum, és F1-es viszonylatban jócskán túllépik az egészséges határt. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már a bahreini tesztek előtt arról beszélt, túlsúlyos az RB18, és akkor is azon a véleményen volt, hogy ez nem tesz majd jót nekik hosszútávon. Az első két versenyhétvége után pedig továbbra is emiatt aggódik, pláne, hogy lefogyasztani az autót nem is olyan könnyű.
„Elég nehéz bármennyi súlytól megszabadulni a költségvetési plafon miatt. Most már sokkal jobban figyelembe kell vennünk mind a technikai fejlődést, mind a súlycsökkentést, mind a megbízhatóságot. E három komponens között kell megtalálni a megfelelő egyensúlyt” – mondta az osztrák a Formel 1 szaklapnak. Ha pedig ez a kompromisszum rosszul sül el, akkor nem biztos, hogy az első két versenyhez hasonlóan a győzelemért szállhatnak harcba. „Egy dolog biztos: túlsúlyos autóval nem leszünk az élmezőnyben.”
Marko arra vonatkozóan is nyilatkozott, szerinte melyik istálló járhat az élen súlyügyileg: nem más, mint az Alfa Romeo. „Tudomásunk szerint, és az alapján, hogy mennyire vehemensen érveltek a súlynövelés ellen, biztos, hogy az övék a legkönnyebb autó. Talán rövidebb tengelytávot is használnak, ezt nem tudom megmondani. De a Ferrari-motorral karöltve ez megmagyarázza a jelenlegi teljesítményüket” – beszélt a svájciakról, akik a tavalyi felejthető szezon után idén a legjobb tízben vívnak.