DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek
F1

Hétvégi veszélyforrásra figyelmeztet Russell

A dzsiddai falak között a delfinezésből is lehet baj, de nagyobb kockázati tényező a pilótafülkéből való korlátozott kilátás – vélekedik George Russell. Persze csak élesben derül ki, valóban kell-e veszélyre számítani Szaúd-Arábiában.

A Szaúd-arábiai Nagydíj helyszíne a Formula-1-es versenynaptár leggyorsabb utcai pályája, amely ebből kifolyólag veszélyeket rejt magában közeli falaival és beláthatatlan kanyarjaival. A decemberi és márciusi futam közt több ponton hátrébb helyezték a korlátokat, segítve a látási viszonyokat. A nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján azonban rámutattak egy másik veszélyre: a 2022-es autók pattogásából és a pilótafülkéből való korlátozott kilátásból fakadó kockázatra.

„Még meg kell látnunk, van-e veszély. Egyes csapatoknak meggyűlt a bajuk a delfinezéssel, ami nekünk sem volt éppen kellemes Bahreinben, az egyenesekben” – válaszolt az újságírói felvetésre George Russell a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón. „Itt viszont különbség, hogy nincsenek egyenesek, csak íves szakaszok. Lehet, hogy veszélyes helyzetben találjuk magunkat, de még várnunk kell, hogy ez kiderüljön.”



„Az viszont biztos, hogy ezekkel a nagyobb kerekekkel és a borítással a kilátás korlátozottabb. Ez lesz az első utcai pálya ezeknek az autóknak. A tavalyiból kiindulva egyes kanyarokban rosszabb a helyzet, főleg a szűkebbekben lesznek bajosak a látási viszonyok. De az is lehet, hogy itt nem lesz majd problémánk, Monacóban, Szingapúrban viszont igen. Ezt még meg kell látnunk” – mutatott rá a veszélyforrásra Russell.

A Mercedeshez újonnan csatlakozó brit a sajtókonferencián röviden összegezte tapasztalatait a szezon első futamáról, ahol negyedik helyet ért el a Mercedesszel. Russellt nem lepte meg, hogy Bahreinben nem rúgtak labdába a győzelemért – viszont rámutatott, milyen előnyük származik a Mercedes jelenlegi, „senki földjén” típusú pozíciójából.

„Az előző verseny úgy sikerült, ahogyan vártuk. Sokan azt gondolták, hogy csak altattunk a teszten, az első versenyen pedig majd győzelemért küzdünk, de mi ismertük a korlátjainkat, végül pedig csapaszinten jó eredménnyel távoztunk, amelyet talán nem az autó sebességével értünk el” – fogalmazott a versenyző. „Számomra ez egy hasonló pozíció, mint a korábbi években, amikor a riválisok jóval előttünk voltak. Mögöttünk viszont van egy akkora hely, hogy megengedhetjük a kockáztatást is. Így lehet, hogy a kilencedik helyre kvalifikáltam egy kis hibával, de a futamon megvolt a tempóm, hogy felzárkózzak a hatodik helyig.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: