Hivatalosan továbbra sem közölt semmit arról a Red Bull, hogy miért kellett mindkét autójának kiállnia a Bahreini Nagydíj utolsó köreiben. Előbb Max Verstappen alatt lassult le a technika, majd a hollandot utasította is a csapat, hogy jöjjön vissza a bokszba, mert megadta magát az RB18, percekkel később pedig Sergio Perez is a motorra panaszkodott és röviddel ezután ő is feladta a futamot.
A hivatalos kommunikáció szerint valamilyen üzemanyag-ellátási probléma lépett fel, de a RacingNews365 információi szerint nem éppen erről volt szó. A portál saját forrásból úgy értesült, hogy nem tört el vagy hibásodott meg semmilyen alkatrész, egyszerűen tervezési hibáról lehet szó: nem próbálták ki, hogy mi történik a berendezésekkel akkor, amikor nagyon kevés üzemanyag marad a tankban.
A RacingNews365 úgy tudja, hogy a problémát az üzemanyag levegősödése okozta: amikor túl kevés marad a tankban, az ide-oda lötyögő folyadék hőmérséklete megnő és az üzemanyagpumpa is melegszik, illetve nehezebben tudja ellátni a feladatát. A tünetek erre utalnak: Verstappen autójában még dolgozott a pumpa, valamennyi üzemanyagot eljuttatott a motorba, de nem eleget, így elveszett az erő. Pereznél viszont azonnal megállt a motor, ott valamért rögtön elromlott a pumpa.
A Red Bull hivatalosan még nem erősítette meg, hogy ez történt, de dr. Helmut Marko a Motorsportnak annyit elárult, hogy aggódnak a felmerülő problémák miatt - a RacingNews szerint ez nem meghibásodás, hanem egyszerűen így tervezték a rendszert, ami aggasztó a folytatásra nézve.