DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

Wolff: Gumikopás, szárny, motorerő

Megjelölte a fő problémákat a Mercedes vezére, aki szerint tavaly frusztráltak lettek volna egy ilyen eredménytől, most viszont fantasztikusnak értékelik. Megpróbálnak javulni.

Érthető elégedettséggel konstatálta a megszerzett harmadik-negyedik helyet Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője: az istálló autói önerőből alkalmatlanok voltak ilyen eredmény elérésére, de a Red Bull balszerencséje az ő szerencséjük lett a szezonnyitó hajrájában. Rengeteg megoldandó problémájuk és van egy-két biztató részsikert tudnak eddig felmutatni, de addig is, nem árt egy ilyen eredmény...

"Látható, hogy hogyan kezeljük az elvárásokat. Ha a tavalyi futamon jövünk be harmadik-negyediknek, az nagyon-nagyon frusztrálttá tett volna minket, idén viszont ez egy erőn felüli eredménynek számít, nem a mi súlycsoportunkban végeztünk. A Red Bull kiesésével a harmadik-negyedik hely fantasztikus eredmény" - mondta a Sky Sportsnak Wolff, aki szerint a rossz gumikezelés volt a legnagyobb gyengeségük a futam során.

FOOQdZlX0AIW2AF



"Szerintem a lágy abroncsokon majdnem jó volt a tempónk, mielőtt elkezdtek elkopni. Nem voltunk Leclerc szintjén, de a többiekén igen, viszont túlságosan elkoptattuk a gumikat. A stratégiával aztán próbáltunk valami eltérőt húzni, de a kemény keverékkel elintéztük a futamunkat. Minden egyes körben egy másodpercet buktunk emiatt, de megtanultuk a leckét. Szóval a 35 másodperces hátrány egy kicsit túlzó volt" - tette hozzá.

Ami pedig a folytatást illeti:

"Valószínűleg rossz volt a szárnybeállításunk, túl nagy volt légellenállás, ez okozta a hátrányt az egyenesekben. Legalábbis ez valamivel többet számított, mint a végsebesség hiánya, de tény, hogy a motor terén is minden követ meg kell mozgatnunk. Jelenleg mi vagyunk a harmadik erő, innen próbálunk közelíteni, de ez nem fog menni egyik napról a másikra."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: