A szezonnyitóra készülva még mindig téma az F1-es autók "delfinezése", vagyis a szívóhatás miatti pattogása nagy tempónál, ami a technikának sem tesz jót, a pilótának sem túl kényelmes és bizonyos esetekben akár balesetveszélyes is lehet. Azt már sokan elmondták, hogy ha magasasbbra emelik az autókat, akkor ez megszűnik, viszont azzal sok teljesítményt vesztenek, így igyekeznek megtalálni a lehető legjobb megoldást - egyes pilóták szerint komolyabb problémáról van szó, másokat különösebben nem érdekel.
"Ezek az autók egy kicsit keményebbek, mint az eddigiek, de számomra ez nem nagy különbség. Nyilván egy dobálósabb pályán nehezebb vezetni, de én úgy gondolom az eddigiek alapján, hogy ez nem lesz jelentősebb probléma" - idézi ezzel kapcsolatban Valtteri Bottas szavait a RacingNews365.
"Számomra ez Barcelonában nem volt nagy gond. Persze volt egy kis delfinezés, de azt kontrolláltuk már Bahreinben. Az biztos, hogy az autók sokkal keményebbek és tényleg érezni az úthibákat, szóval egy hosszú tesztnap végén azért kell némi fájdalomcsillapító... amúgy rendben van a dolog, a csapat keményen dolgozik, hogy vezethető legyen az autó és vannak is már jó megoldások, szóval részünkről nincs gond" - tette hozzá Esteban Ocon.
"Szerintem ez része lesz az idei szezonnak, nem lehet majd teljesen eltüntetni vagy lenullázni. Meg kell tanulni ezzel együtt vezetni és a lehető legkisebbre szorítani. Nyilván senki sem akarja túl agresszívre állítani az autót, mert az a megbízhatóság rovására mehet és érdekes lesz majd látni olyan pályákon, mint Baku vagy Dzsidda, ahol szerintem ez jelentősebb lehet. Meglátjuk, hogy az autók hogyan reagálnak, szerintem a szezon elején több kiesés is lesz emiatt" - fogalmazott meg eltérő véleményt Mick Schumacher.
"Én egészen biztosan arra számítok, hogy fájni fog a hátam a vasárnapi futam után. Eléggé dobál. Engem a vezetés terén nem zavar, leszámítva persze azt, hogy a kemény féktávok így trükkösebbek lehetnek a hosszú egyenesek végén. Már tíz kör után érezni, fáj, de sokszor még ugyanazon a pályán sem egyformán jelentkezik, sok mindentől függ. Mindannyiunknak készülni kell rá" - mutatott rá a fizikai megpróbáltatásokra Charles Leclerc.
"A megfelelő kompromisszumot kell megtalálnunk, látható volt, hogy mindenki ugyanazzal küzdött. A szabályok miatt az autók sokkal keményebbek és a gumik is egészen mások, nem nyelnek el annyi ütést az új oldalfalakkal. A megfelelő beállítás lesz a kulcs, hogy kompromisszumot kössünk az időmérőre és a futamra. Vezetni nem lesz túl kényelmes egy versenytávot ezekkel a kemény autókkal, ezekkel a gumikkal, ezzel a súllyal. Más lesz" - mondta Sebastian Vettel.