Több pilóta emlegeti, hogy a jóval nehezebb F1-es autókkal sokkal kevésbé élvezetes befordulni a lassú kanyarokba, elsősorban ott veszítenek időt a tavalyi technikákhoz képest. A megnövekedett súly miatt ezek az autók nem is olyan energiahatékonyak, mint amilyenek lehetnének, erre pedig legutóbb Adrian Newey is rávilágított a RacingNews365-nek adott interjújában.
"A valóság az, hogy most olyan autóink vannak, amelyek egy futam rajtjában bőven 900 kilogramm felettiek, vagyis jócskán benne járnak abban a tartományban, ami már igen nehéznek számít egy sportautótól. Közel hatszáz kilóról indultunk el ebbe az irányba és pár év alatt eljutottunk eddig: az autók nagyobbak, nehezebbek és aerodinamikailag sem túl hatékonyak, nagy a légellenállásuk. Szerintem sajnálatos, hogy a Formula-1 ebbe az irányba ment, mikor mehetett volna a másikba is" - mondta a Red Bull tervezőguruja.
"Ez ugyanaz az irány, amibe az utcai autók gyártása is elindult. Mindenki nagyobb, szélesebb, nehezebb autókat vezet folyamatosan és mindenkit az fogalkoztat megszállottan, hogy elektromos-e vagy üzemanyaggal működik. Nos, a legnagyobb probléma az, hogy mennyi energiába kerül megmozdítani azt a rohadt valamit és nem az, hogy az az energia honnan jön. Ezzel senki nem törődik, mert a nagy autógyárak természetesen nem akarják ezt" - tette hozzá.
"Szerintem az F1-es autóknak pehelysúlyúaknak és aerodinamikailag hatékonynak kellene lenniük, erre kellene koncentrálni. Senki nem beszél arról, hogy mennyi energiába kerül megmozdítani egy autót, az autógyártók pedig felmentést kapnak a nagy autóikkal a szén-dioxid-kibocsátás terén. Hol van ebben a logika?"