DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Az Aston ajánlatát fogadta el Jánvári Zsolt

Visszautasíthatatlan megkeresést kapott a Williams F1-es csapatától távozó Jánvári Zsolt: az Aston Marton Valkyrie-n dolgozhat az elkövetkezendő időszakban, erre saját bevallása szerint nem lehetett nemet mondani.

Egy igazi járműtörténelmi gyöngyszem körül bukkan fel az elmúlt éveket az F1 körforgásában töltő Jánvári Zsolt, aki az Aston Martin Valkyrie-projektjében vállal szerepet – tudta meg a Formula.hu.

A magyar szakember az utóbbi öt évben az autóversenyzés királykategóriájában dolgozott elektronikai rendszertechnikusként, a Williams és a Haas istállók kötelékében. Mivel az F1 a rekordhosszúságúra tervezett idei szezonnal minden eddiginél intenzívebbé válik, honfitársunk tavaly ősszel úgy döntött: egy időre kiválik a körforgásból és új kihívást keres, lehetőség szerint olyat, amely lehetővé teszi, hogy világbajnoki címre esélyes alakulatnál folytassa a munkát.

Jól tudjuk, hogy az élet nagy rendező és ez Jánvári Zsolt esetében is megmutatkozott: miközben az ajánlatok között válogatott és különféle csapatokkal tárgyalt, érkezett hozzá egy olyan felkérés, amelyről a járműipari mérnökök jelentős része – függetlenül attól, hogy közúti autókra vagy versenygépekre szakosodtak – képtelen lenne nemet mondani. A pályafutását Kisvárdán kezdő szakembernek az Aston Martin tett ajánlatot, mégpedig az autóipari csúcsragadozó a Red Bull Racinggel szövetségben, Adrian Newey vezetésével megalkotott Valkyrie szupersportautó projektjére vonatkozóan.

268674995_284230153662435_887590247332225624_n



„A Valkyrie-projektet a kezdetektől fogva figyelemmel kísértem és mint mindenkit, aki ebben a szakmában dolgozik, teljességgel lenyűgözött ez a mérnöki gyöngyszem, ami kis túlzással élve nem más, mint egy karosszériás Formula–1-es autó. Óriási megtiszteltetésnek éreztem, hogy ajánlatot kaptam a projektben való szerepvállalásra, amelyre csakis egyetlen válasz létezett: igen!” – mondta a Formula.hu-nak Jánvári Zsolt, aki március 1-jén áll hadrendbe a márka gaydoni központjában.

Az 1160 lóerős hibrid szupersportkocsiból közútra 150 példányt szán az Aston Martin, de készül 25 példány a kizárólag versenypályán használható változatból is: előbbiért 3, utóbbiért 4 millió dollárt kértek, ugyanis már minden egyes példány gazdára talált. A márkánál versenysport vonatkozásában is nagy terveket szövögetnek a Valkyrie-vel kapcsolatban, a napokban ugyanis ismét felerősödtek azok a pletykák, amelyek szerint 2023-ban a Le Mans-i 24 órás viadalon a Hypercar-kategóriában is láthatjuk majd az autót.

„Nem túlzok, amikor azt mondom, hogy bármelyik F1-es istállóval összevethető az a színvonal, ahogyan a gyár ezt a projektet kezeli. Úgy érzem, hogy az elkövetkezendő időszakban nemcsak kamatoztatni tudom az eddigi tapasztalataimat, de olyan ismeretekre és tudásra is szert tehetek, amelyeket a jövőben gyakorlatilag bármilyen versenyszériában hasznosítani tudok majd. Büszke vagyok erre a lehetőségre és már nagyon várom, hogy elkezdődjön ez az izgalmas, új fejezet” – fogalmazott lapunknak Jánvári Zsolt, aki így –kimondva, kimondatlanul – az Aston Martin F1-es istállójához is közel került…

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: