DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Hamiltonnak kedveznek az új autók?

A nemrég még a Formula-1-ben szereplő orosz versenyző szerint a 2022-es versenygép karakterisztikáját elnézve Lewis Hamilton stílusának fekszik majd igazán, előnyben lehet Verstappennel szemben.

Bár még csak ott tartunk, hogy a csapatok sorban elkezdték felfedni idei versenyautóikat (amelynél még jócskán történhetnek változtatások a téli tesztekig is, a szezonnyitóig meg végképp), mindenki találgatja, kinek kedvezhet az új aerodinamikai kialakítás és kinek kevésbé.

Abban egyetért mindenki, hogy úgy vezetési stílushoz kell alkalmazkodniuk a pilótáknak. A Williamsnél egy évet lehúzó Szergej Szirotkin úgy gondolja, Lewis Hamiltonnak sokkal inkább fog feküdni az átalakult gépek vezetése, mint Max Verstappennek.

„Teljesen új versenyautókat láthatunk idén a pályán. A kanyarokban jócskán lassabbak lesznek, ami annyit is jelent, hogy többet és hosszabban kell majd fékezni, mint eddig megszokták” – ecsetelte véleményét Szergej Szirotkin a Formula 1 Magazin hasábjain.

Szirotkin úgy érzi, Hamiltonnak előnyösebbek az új autók - így lesz?


„Ez leginkább Hamilton malmára hajtja majd a vizet, különösen olyan pályákon, ahol a fékezés igen gyakori és erőteljes, például Barcelona és Budapest. Pontosan még senki nem tudja, hogyan viselkednek majd a pályán a 2022-es autók, de elméletileg nehezebb lesz őket vezetni. Ez pedig olyasvalami, ami Hamilton előnyét szolgálja, mert mindig annyira kiválóan uralja az autóját és hozza egyensúlyba.”

„Amikor szóba kerül a fékezés és a kanyarbemenet tökéletes megtalálása, a súlypont megváltoztatása, Lewis kétségtelenül a mezőny legjobbja ezen a téren. Egészen kiválóan érzi, mennyire érdemes terhelni az autója elejét, ez rengeteget segít neki a fékezési pontokon. Arra számítok, hogy képes lesz gyorsabb kanyarsebességekre, mint a riválisok. Ha pedig a kanyar közepén jobb pozícióban lesz az autója, mint az ellenfeleké, gyorsabban is tud majd kigyorsítani belőle.”

„Vele szemben Max Verstappen viszont igyekszik mindig úgy kanyarodni, hogy a pálya minden milliméterét kihasználja. Kevésbé szögletesen oldja meg a kanyarokat, kicsit tovább engedi az autóját a kanyarok bemeneténél és kimeneténél is. Emiatt viszont sokkal előbb léphet a gázra, ebben pedig őt tartom mindenki másnál jobbnak” – tette hozzá Szirotkin. 

Márciusig jó eséllyel nem igazán tippelhetjük meg, kinek kedveznek jobban az idei autók, meglátjuk, igaza lesz-e az orosz versenyzőnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: