DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Horner: Nem fog hasonlítani a végleges autó

A csapatfőnök is megerősítette, hogy az RB18 egészen máshogy néz majd ki a 2022-es szezon első versenyén – majd a többi futamon is rohamosan fejlődni fog. Verstappen alig várja, hogy vezethesse a modellt.

A Red Bull szerda délután mutatta meg a nyilvánosságnak 2022-es versenygépét, az RB18-ast, legalábbis annak béta verzióját: az online közvetített műsorban és képeken megmutatott modell szinte teljesen megegyezik a tavalyi F1-es bemutatóautóval, egyedül a négy helyett háromszintes első szárny, valamint az oldaldoboz formája különbözik. Ebből sejthető, hogy a csapat rejtegeti a tényleges dizájnt, melyet csak a barcelonai teszten láthatunk. Ezt lényegében Christian Horner is megerősítette:

„Az új szabályzat miatt nagyon-nagyon gyors lesz az evolúciója. Szerintem mire az első futamra érünk, az autó nem nagyon fog hasonlítani a most látottra” – mondta Horner a bemutatón. „Ahogy a szezon halad, nagyon gyors lesz az evolúció. Ez az autó egy prototípus, lényegében minden egyes versenyen fejlődni fog, talán sosem gurul pályára kétszer azonos konfigurációval.”



Egy tényező azért útját fogja állni annak, hogy az RB18 minden futamon átalakuljon – természetesen a 140 millió dolláros költséglimitről van szó, amely a szélcsatornára és a számítógépes szimulációra vonatkozó megkötésekkel együtt határokat szab a szezon közbeni fejlesztésnek.

„Ezt a pénzügyi szabályzat keretén belül kell megoldanunk, nagyon alaposan meg kell választanunk, mire költjük a pénzünket az autó idei fejlesztése érdekében” – mondta Horner, hozzátéve, hogy ugyanez a teljes mezőnyre igaz lesz. „Fejlesztési verseny fog zajlani az első és utolsó futam közt. Hiszünk benne, hogy jó autónk van 2022-re, az RB18 életre kelt, fantasztikus itt látni ma. A csapat hatalmas erőfeszítészt tett, várom már, hogy a pályára is kiguruljon. A tervünk 2021-re építeni. A mi autókon lesz az egyes szám, az új kihívás az, hogy megtartsuk, azaz Max megvédje bajnoki címét.”

Az említett 1-es rajtszám tulajdonosa, Max Verstappen alig várja, hogy végre vezethesse az új autót: „Izgatott vagyok, hogyan fog viselkedni a pályán az első alkalommal. A legnagyobb változás, amihez idén alkalmazkodni kell, az új szabályrendszer. Kelleni fog egy kis idő, hogy hozzászokjunk az autóhoz, nem olyan, mint amikor csak beugrunk, mert az előző évi továbbfejlesztett verziója. A többi egyszerű, nem érzek extra nyomást ebben a szezonban, ugyanúgy fogok tenni, ahogy mindig szoktam” – mondta a Formula-1 címvédő világbajnoka.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: